Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 19 januari 2011

Hanna 7 år idag!

Godmorgon alla goa bloggisar!

Idag fyller minsta dottern Hanna 7 år...oj vad tiden går. Den lilla kråkan skulle kommit i slutet av feburari men ville ut redan i v 35+6. Hon fick ligga på neo i 3 veckor då hon fick en liten hjärnblödning när hon kom. Hon hade gulsot med och fick ligga och sola...hon var helt underbar.Hon skulle haft en tvilling med men så ville det sig inte riktigt...hon har inga men av hjärnblödningen överhuvudtaget.... så: GRATTIS HANNA PÅ 7 ÅRS DAGEN!


Nu ska jag ge snuttran frukost på sängen. Sen ska här fås öppna en liten morgon present(bok). I eftermiddag ska vi avnjuta blåbärstårta med banan och vaniljsås i...mmmmmm....Kalas för släkten får bli en annan dag när allt faller på plats....Hon ska ha barnkalaset längre fram med, men hon ska bjuda förskolekompisarna på glass....

Nu är det dax att sjunga ja må du leva...

Dagens ord blir:

En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg...

Sköt om er!

Kramis semlan

11 kommentarer:

  1. Grattis till lilla tjejen! Hoppas ni får en fin dag! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis till den lilla prinsessan och hoppas hon får en sagolik dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till lilla Hanna! Hoppas ni får en fin dag.

    Kram Cattis

    SvaraRadera
  4. Grattis till lilla tjejen. Hoppas hon / ni får en bra födelsedag. Gillar dina fina ordspråk i slutet av alla dina inlägg. Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas på en rolig dag för din tjej !! Tänk vad barnen växer upp fort !! Här är det barnbarn i den åldern. Har haft en snorig Olle hos mig ett par dagar. Det är kul att rå om dem en och en.
    Ha en bra dag !! Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Jag har följt din blogg ett tag ,du visar så fina bilder,och skriver om livet.Jag brukar kommentera ibland som Maria i norr. Nu har jag äntligen skaffat en egen blogg som jag kan bjuda in till.Läser att du har mycket omkring dig nu, men kika gärna in när du känner för det. Grattis till din lilla flicka på födelsedagen.Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Grattis lilla Hanna .Hoppas att du får en fin födelsedag med många paket.Ha det gott Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Grattis till sjuåringen! Hoppas att ni haft en riktigt bra dag!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Hälsa och Gratta den lilla sessan!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Hej Semlan!
    Oj, vilken dramatisk start på livet hon hade Hanna! Stort grattis till henne på 7-årsdagen!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Grattis till lilla snuttran och vilket drömrum hon har. Där sover hon nog gott.

    Kram Maidi

    SvaraRadera