Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 24 augusti 2011

Tv-rummet före och efter....





Godmorgon alla goa bloggisar!





Idag tänkte jag delge er vårt tv-rum med före och efter bilder...


Så här såg tvrummet ut på mäklarbilderna. Som ni såg i tidigare inlägg har vi numera byggt upp en vägg här inne...Så denna bilden är tagen ur den vinkeln som rummet kommer se ut idag.



Här ovan ser ni när väggen är på G. Väldigt ostylade bilder, men take it or leave it...sladdar på golvet ska ligga i kommande golvlister etc..så det ska nog bli ordning i detta torpet med så småningom.... tålamod!!





Vi var på bosättningspiraten i rångedala och köpte en ny soffgrupp när vi flyttade in i nya huset. Dottern frågade om jag slagit i huvudet eller blivit en "gammal pensionär(!) som köpte en sådan soffa! Hum...fattar inte vad hon menar med det...ler...jag ville verkligen ha en riktigt go soffa att slappa i. I finrummet står en vit soffa...hihi...dessa nya reclainers är heeeeelt underbara. Det är bara en nackdel...man somnar lätt!!



Gillade tapeten som vi har som fondvägg. Den köpte jag på rusta...Då jag gärna ligger och läser eller broderar har jag två "fula" men funktionsdugliga lampor på varje sida soffan....De är köpta på ikea...


Det är fantastisk utsikt över trädgården i detta rum, då det är tre jättestora fönster som tar upp halva rummets väggar....mysigt när mörkret kommer och man ser mina tända små lyktor lysa i äppleträdet utanför...så rogivande!

Jaha, det var väl allt för idag!


Måste bara berätta en "hemlis" som inte är hemlig längre. Den 21 augusti förnyade vi våra löften. Det var vår 18 åriga bröllopsdag. Min vännina Ingela gjorde ringarna åt oss. Detta får ni se och höra mer om när jag hittar kamerasladden och kan ladda över bilderna....

Dagens ord blir:

-Det största modet är tålamodet (koranen)


Ha en skön dag!

Kramis semlan




8 kommentarer:

  1. Så fint ni gjort! det är verkligen stor skillnad på före och efter bilderna.
    Grattis till era 18 år och till de förnyade löftena!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen,
    Det ser ut som ni börjar få ordning på torpet så att säga. Super fint i ert nya vardagsrum och förstår att ni behövde väggen där.
    Jo mina agapantus förvara jag i förrådet hela vintern, dom måste stå frostfritt och inget vatten på hela tiden.Dom ruttnar lätt då. Vissa sorter vissnar ner helt medan andra behåller sina frina gröna blad. Tidigt på våren brukar mina få flytta ut i växthuset men dom får inte utsättas för frosten, iallafall inte någon extrem.

    Ha de
    Kram anna

    SvaraRadera
  3. Så fint ni får till det och stort grattis till de 18 åren..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Det ser jättefint ut.:-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Bara så fint har ni gjort.Grattis till era 18 åroch dom nya löftena.Ha en fin onsdag rara du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Hej Semlan!
    Vad fint det blev, vilken skillnad!

    Grattis till era 18 år, vad romantiskt att förnya löftena:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Så fint du har det.
    Ha en fin kväll
    Kram Susanen

    SvaraRadera
  8. Tack :)
    Men så fint ni gjort det, vilken skillnad.
    Hemtrevligt ser det ut med, det är viktigt :)
    Kram

    SvaraRadera