Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 14 september 2012

Middagsgäster i kväll...

Godmiddag alla goa bloggisar!


Idag ska alla mina arbetskamrater från Lockrydssommarmöbler komma hit. Jag håller på förfullt att fixa inför detta, passar på att blogga nu när köttet grillas i ugnen. Jag skall bjuda på kött som jag grillar och låter svalna och som sen serveras med en sås av balsamvinäger, olivolja och honung och ganeras med knaperstekt bacon, kapris och kryddgrönt. Till det har jag tänkt servera två olika potatisgratänger, en smaksatt med paprika och ost och en med vitlök och gräslök givetvis med mycket grädde och ett glas vin eller öl....mmmmums! Sen serveras det en god sallad och nybakt bröd till detta. Efter huvudrätten skall de få schweitzernötspaj med vispgrädde samt kaffe och likör.

Jag har dessutom förberett ett frukt och godisfat att smaska på senare under kvällen...Jag hoppas att de blir nöjda och belåtna!

På morgonen i dag var jag en sväng hos mamma. Det gör så ont i hjärtat att se henne som hon är nu, men idag fick jag riktigt bra respons. Hon log när jag berättade för personalen att  vi var i en väskaffär och jag sa att mamma skulle betala och biträdet frågade lite spydigt var hon var då fast mamma stod bredvid mig. Hon bad om ursäkt och trodde det var min syster. Mamma tyckte det var himla roligt, fast jag var nog inte så glad att se ut som mamma i tonåren. Nu skulle jag vara överlycklig om jag såg ut som min mamma innan olyckan då hon är fantastiskt vacker och inte har en enda rynka och dessutom är hon smal och fin! Inte alls någon tjockmopp som jag! Det som glädjer mig mest var att idag pratade hon en liten mening. Hon sa : kul att du kom... Skrämmer mig att hon kanske är fullt medveten fast hon inte kommunicerar med oss. Jag vill på något sätt att hon skall vara så borta som man uppfattar henne för hennes egen skull, annars vore det på något vis outhärdligt. Tänk att sitta där och inte kunna göra någonting åt sin egen situation, inte kunna prata, inte kunna gå, inte kunna tala om sina behov ens med tecken och ändå vara hyfsat klar stundvis... 

...livet är så fruktansvärt ibland!


Nu skall jag fortsätta med städningen och matlagningen. Bilden idag visar vad man möts av i vår hall...

Dagens ord blir: Ögon som inte gråter ser inte.


Ha en mysig helg!
Kramis semlan

2 kommentarer:

  1. Du kommer att ha så nöjda gäster i kväll!
    Inte roligt när ens förädrar eller anhöriga inte längre kan klara sig själva. Din mamma är säkert jätteglad över dina besök!
    Ha en fin helg. Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Vad skoj med middagsgäster .Dom kommer bli så glada och lyckliga över din underbara meny.Men vad tråkigt att din mamma inte kan klara sej själv.Hon blir säkert kanon glad när du kommer ....Fint i din hall.Ha nu en mysig fredag fina du.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera