Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 8 januari 2012



Hejsan alla goa bloggisar!

Nu duggar det inte tätt mellan inläggen. Har mycket runt mig nu...Vill tacka alla er underbara änglar som hela tiden stöttar och ger respons på mina tankar och inlägg här på min blogg.


Idag har jag vägt mig och det är 1,5 kg ner. Det måste jag vara nöjd med för jag har haft två "fri dagar"...


Nu har jag städat ut julen helt och det känns rent och skönt här hemma. Idag ska vi bara slappa med familjen. Jag ska försöka göra en god söndagsmiddag lite senare bestående av lax i vitvinsås, pressad potatis och grönsaker samt kaffe och fruktsallad som avslutning. Sen är det filmtajm i tv soffan som gäller....skönt!


Dagens ord:

Var sak sin tid!


Ha en go söndag alla ni goa där ute!

Kramis semlan

12 kommentarer:

  1. Heja Semlan...alla gram räknas...=)

    Ha det så bra !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Hello ! well done to lose weight especially at this time of year ! Gail x

    SvaraRadera
  3. Så fin ängel....precis som du är!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tänk ibland kan man vara lite sen...upptäckte att ditt hem fanns med i en bilaga till GT och den har jag haft sedan i november. Fint och mysigt du har det där hemma. Det var ju därför som jag sparat tidningen...:-)
    Lycka till med viktminskningen!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin ängel !!! Ja nu vill man verkligen städa ut julen.Det kommer att ta tid här. Jag har bestämt att jag ska sortera och ta bort en del så är det klart till nästa jul. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Gott att höra. 1,5 kg är jättebra... speciellt efter jul när man fått extra sötsug!
    Jättefin ängel:) Vi hejar på dig! Kram Sofie

    SvaraRadera
  7. Julen är borta hos mig med. Lika härligt som det är att plocka fram den, lika skönt är det att städa bort den.
    Lycka Till med dina minus kilo.

    Ha en fin tisdag
    KramKram
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Gott Nytt och God Fortsättning till Dig!
    Ja, julen hänger över en och man vill bara ha in vitt, vitt, vitt......
    Oj, vad jag blev inspirerad över dina 1,5 kg..nu jä_lar ska det bort här med.... ;O)
    Här i från och nu ska det neråt på vågen....TACK för att du förde det på talan..
    Grattis till dina gram!!!!!!!
    Ha en bra dag.
    Kramen, Britt-Inger

    SvaraRadera
  9. Hej på dig..
    Jag skrollade ner här och såg att du också har problem med vikten.. Snacka inte om det..
    Det är så himmelens lätt att lägga på sig ett kilo här och ett där men sen att få bort dem är minsann inte lika lätt.
    Vi får kämpa tillsammans med de här fördömda kilona..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Tack för din gulliga värmande kommentar. Inte lätt att polisanmäla, när man inte vet vem det är....
    Så underbar färg du har fått på bakgrunden den gillar jag! Ha en fortsatt fin vecka, hoppas du kan få användning av hjärtat.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Du har en liten uppmuntran att hämta hos mig!:-)

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!

    Åh,vilken söt ängel!!
    Hoppas att du har det bra så här in på nya året.
    Du ser....det där med vikten det kommer att ordna sig. Mina tummar är fortfarande knutna !!!

    Jag har nåt på min sida till dig!

    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera