Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


torsdag 8 november 2012

Nostalgi julbilder sen 2011

Hej alla goa bloggisar!
Nu när man är ute och tittar bland alla bloggar så ser man att jul-ådran börjat att pirra hos många i blogglandia! Jag blev så inspirerad att jag själv tog en tripp bland mina julfoton genom åren...
 Fastnade för bilderna som togs under reportaget för tidningen Leva och Bo (expressen)som Anna truelsen och Jonas B var här och gjorde ett jobb åt i oktober förra året...
 Som ni kanske minns tyckte jag det var fantastiskt roligt att få besök och skulle gott och väl kunna tänka mig göra om detta igen...så spännande!
 De var så duktiga på att ta bilder och skriva fint om oss i vårt hem! Det finns en länk på sidan för er som missade tidningen...
 I år blir julen inte riktigt så vit utan mer grå i rummet ni ser bilder ifrån. Det får ni se senare framåt december när det pyntats här igen inför kommande jul...Håller på att sy kuddar till soffan med vintriga texter...visar när de är klara...
Min mammas ängel kommer iaf få stå på sin givna plats i år också...älskar henne!

Igår var jag och Ingela och plockade mossa i skogen utanför spökhuset. Jag har pyntat mina lyktor idag och strax ska jag gå ut och tända dem....Hanna är på konståkning och Gabriel har åkt på konfirmationsläger i kväll och blir borta tills lördag eftermiddag. Det blir tyst och tomt här hemma när barnen inte är här...Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och krypa upp i soffan och titta på en av mina favoritfilmer: Stolthet och fördom (bbc versionen)... tre timmar njutning ( om och om igen)...det är jag värd!!

Kramis semlan

7 kommentarer:

  1. Bara så himla underbara bilder .Tror alla börja bli sugna på jul och pynta o fixa inför julen.Låt som en mysig eftermiddag.Underbart att kolla på film.Ha en skön kväll vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Sååå himla fint du har det hemma hos dig! Vad kul att få vara med i ett hemma hos reportage! Det är en stor önskan för mig ;o) Vad kul att du gillade mitt recept på vaniljkrämsmuffins, de är verkligen sååå goda! Ha en fin torsdag kväll, mvh Anna

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen känsla för att inreda smakfullt och mysigt. Det är en gåva att få ihop det så harmoniskt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. jA VISST KAN MAN KOMME I JULESTEMNING NÅR MAN SER ALLE DINE FINE BILDER!!!Spent på hvordan julen din blir i år :)
    Toveklem:)

    SvaraRadera
  5. Får man lust att bjuda in dig till en förvandling i mitt hus eller.... ;o) Så vackert.....
    Och vad man längtar till julen helt plötsligt.
    Tidigare inlägger i grått....WOW.....
    Ha det gott och njut av helgen.
    Kram, Britt-Inger

    SvaraRadera
  6. Lovely photos especially the little hyacinth in the cup ! Gail x

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tänk att man känner av att julen nalkas redan. Jag tycker att det är så kul att titta på julsakerna inne i butikerna redan nu.
    Kram Anette

    SvaraRadera