Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


torsdag 18 juli 2013

Mycket att göra idag!!

God morgon alla goa bloggisar!
Idag får jag ta och grabba tag i en frukt i farten, för idag har jag mkt som skall hinnas med...Tur det finns lite frukt på fatet här hemma!

Först skall jag åka upp till Hannas kompis Ida med Hanna då hon skall sköta om sin kanin. Igår kväll var vi nämligen i Tämta och Hanna köpte sig en grå liten dvärgkanin, som hon döpte till Bamse. Jag sa nej till en kanin, men när jag såg hur ljuset slocknade i dotterns ögon och hennes pappa sa ja, så fick jag ge med mig! När vi sen såg kaninungen smälte jag som vax...sååååå sööööt! Nu har jag en överlycklig Hanna här hemma!

Det var Ida som fick en kanin i födelsedagspresent och Hanna var med och hämtade hem hennes kanin och då fick hon syn på Bamse. Innan vi fixat med en egen kaninbur etc så får Bamse bo hos Idas kanin Tussen, som ju är hans bror.

 Allt löste sig ju himla bra, men nu får gubben snickra när han kommer hem från Norge istället för att vara ledig!! Självförvållat!!!! ler...

Sen skall vi till stan och köpa presenter till Ellie. Hon fyller 9 år idag! Grattis! Vi ska nämligen dit på kalas idag...Mysigt!
(Ellie är min kusins barn och Hanna och Ellie är bästa kompisar!)
 
I kväll kommer gubben hem från Norge så jag hade tänkt städa av och laga något gott tills han kommer hem. Ska plocka in lite färska blommor också. Tycker själv att det  är roligare att komma hem när det är städat och fint hemma!
 
Nähä, om jag ska hinna med allt får jag inte sitta här och "desa"!
 
Ha en skön Torsdag!
Kramis semlan



1 kommentar:

  1. Kul att se dig igen !! Det var ett fint växthus du fått. Jag ser att ni gjort en jättebra trappa vid ingången. det skulle jag behöva också. Det är en härlig tid nu med alla blommor , både i krukor och vilda.
    Ha det gott ! Kram Eva

    SvaraRadera