Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 11 april 2010

Mitt "kontor" är flitigt använt nu när jag blivit "bloggare"!

Godmorgon! Hoppas ni hade en trevlig lördag! Det hade jag! Jag var på mina bästa vänninors 40 årskalas och blev bjuden på mkt gott att äta och dricka. Det var tipspromenader ,sång, dans och lekar! Tyvärr känns det att man inte är purung längre*fniss. Ont i fötterna av mina högklackade svarta stövlar*ler.

Idag tänkte jag visa er lite bilder från mitt sk kontor. Här sitter jag när jag har min ego tid och tittar in hos er alla mina nya och gamla vänner i interspace och bloggvärlden...







Kontoret går i färgerna grått, vitt, zink och silver vilket jag tycker om. Den lilla datumtavlan är inköpt på Hjärtat i Ulricehamn. Har precis satt upp spottar över skrivbordet och har inte hunnit fästa upp alla sladdar ännu. Vi har dessutom precis rivit en vägg så fler bilder på kontoret kommer så småningom!


Jag älskar att läsa böcker, framförallt kärleksromaner och deckare. Just nu har jag precis läst en massa harlekin böcker för att bara fly verkligheten en stund, inte dumt det heller ibland när man inte orkar sätta sig in i intriger i deckare och thrillers...rekomenderas!
Dagens visdomsord tillägnar jag Ingela och Pernilla och det lyder så här:
-Vänta inte på motvind, segla...
Ha en skön söndag!
Kram Semlan



3 kommentarer:

  1. Vilket snyggt kontor du har! Speciellt föll jag för bokhyllorna med glasdörrar. Såna skulle jag också gärna ha :)
    Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Jag har lånat ena utflugna barnets rum till scrapbokning och det är inte populärt ... men jag har så lite så jag kan ta bort allt sekundsnabbt och lämna tomt efter mig *ler*
    :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blog du har, hälsar så gärna på igen och en rar egohörna du har...:0) ha en fin vecka, rkam

    SvaraRadera