Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 13 juni 2010

En stolt mamma presenterar sina examens barn!!

Hej alla goa bloggisar!
Jag har överlevt veckan som varit med någorlunda förstånd i behåll...hihi...Det har varit mkt men roligt! Marika har tagit studenten efter 4 år på Almåsgymnasiet på barn och fritidsprogrammet.Jag är en stolt förälder just nu! Jag är dessutom sååå glad att tjatet är över !!!!!!!!!!!!! Har varit en tjatkärring länge med skolan som medelpunkt för de flesta gräl...inte roligt...äntligen är det över!!
Detta firades förståss på traditionellt vis...
Dagen började med champangefrukost innan "de" ropades ut klassvis, kl 11, under skrik och skratt och...fy f-n va´vi ä bra!!!

En lycklig student har fått blommor och nallar och kramar av familj och vänner...Sen var det lastbilsflakåkning runt stan med klasskompisarna under skrik och skrän och skrålande för fulla muggar...precis som det ska vara. Vi andra åkte hem och väntade in studenten hemma i värmen, det var ju inte det vackraste vädret , men det var iaf uppehåll en stund under dagen...
Farbror Ulrik hämtade sen Marika i stan på sin motorcykel som han körde hem henne med till hennes stora glädje....
De andra barnen hade skolavslutning kl 9 och då var det för oss att vara med där först. Det var som sagt en hektisk dag-vecka med både baler, avslutningsfester, vernissage examen och studenten.
Elin gick ur Nian. Det var jobbigt för henne. Hela klassen hade separationsångest och det kom en hel del tårar..... Elins bästa kompis sen småbarnsben, Amanda, och hennes mamma Jennie var uppe och hängde en rosa ros om halsen på henne...oj oj vad tiden går...tyckte inte det var längesedan det var pyamaspartyn och barbie som gällde....Amandas lillasyster Wilma och vår son Gabriel går i samma klass i skolan...De längtade verkligen efter sommarlov nu....Vi har haft mkt mysiga stunder med den familjen!
Vi firade allihop med tårta och glass kalas hemma hos oss där vi lövat med björkris och hängt upp blå och gula ballonger ....Det kom både släkt och vänner under dagen...
Blåa dukar och sverige servetter dagen till ära....
Kvällen innan hade Elin, vår mellersta dotter, avslutningsfest med middag. Hon var så fin! Tosse fick köra henne dit. Marika och Tosse har varit vänner sen förskolan och vi som familjer har gjort mkt roligt tillsammans....

En annan av Elins bästa vänninor går i hennes klass och heter Sanna. De åkte till avslutningen tillsammans....


Visst är de vackra...Det var en stolt mamma som gjorde i ordning sin lillla ängel inför kvällen...

Hon kunde dessutom faktiskt gå snyggt i högklackade skor trots sin ovana...ler....

Naglarna var hon på salong och gjorde i ordning...lite svårt att kunna göra saker i början innan hon vande sig..hihi....vill man vara fin får man lida pin sägs det ju!*fniss. Nu har tjejerna iaf fått pröva röda mattan och hur det är att vara fin som "kändisarna"

Jaha, vad vore väl en bal på slottet....hum.....

Nu har ni blivit lite uppdaterade om vad som hänt hos mig i veckan...Intensivt med alldeles...alldeles underbart....suck....

Dagens ord blir ett citat av Giuseppe Verdi: - Min adress? Jag tror "Italien" torde räcka...

Så är det att vara kändis!

Ha en underbar vecka!

Kramis semlan

2 kommentarer:

  1. Roligt att få se de fina bilderna från din fam stora dag;)
    Hoppas nu att det lugnar ner sig, vet vad du gått igenom visst är det roligt men det är mycket som ska klaffa.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder på dina vackra döttrar och så en glad kille också. Det är underbart med sådana här speciella dagar med barnen.Man vill ju alltid de ska få "festdagar" att minnas hela livet.Nu kan du pusta ut. Och vara jättenöjd. Kram Eva

    SvaraRadera