Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 16 juni 2010

Ullared i dag!!

Halloj alla bloggisvänner!
Dagens inlägg får stå för tisdag och onsdag denna vecka!
Har haft lite mkt att stå i....Tänkte visa er lite av "finrummet" som löper i fil med tvrummet ni fick se i förra inlägget. Här inne står alltid granen till jul! Här sitter vi och myser eller läser en bra bok eller slumrar lite middag på soffan...Det är två rum i rummet kan man säga, en matdel och en soffrumsdel.



Älskar att tända ljus överallt mörka kvällar....

I rummet finns också ett piano vi fått av Grete som tyvärr inte finns bland oss längre. Elin tar pianolektioner och vi sjunger alla tjejer i familjen när andan faller på samt i kören Re-Joy. Vi har doch haft uppehåll från kören 1 år nu. Ska börja i höst igen. Att sjunga rensar skallen, och man mår så bra efter ett kör pass!
Glasfat på fot köpt på Gärdhem för 150 kr.Det planterade jag saint paula och plättar på tråd i... Idag har jag varit med min underbara pappa och mellersta dotter Elin i Ullared. Det blev en hel del shoppat vill jag lova*ler.Kanske visar er en dag...
Med tanke på att det snart är valtider så lyder dagens citat till Winston Churchill under valkampanjen år 1900 så här:
Anonym:- Rösta på dig! Varför det? Jag skulle hellre rösta på djävulen...
WC: - Men ifall din vän inte kandiderar, kan jag räkna med ditt stöd?
Avslutningsvis vill jag sända er alla varma tankar genom min lilla skyddsängel. Den har jag fått av mamma i julklapp för många år sedan och den är köpt i Tyskland och är en mkt kär ägodel!


Ha en go dag!
Kramis semlan


















2 kommentarer:

  1. Oj så fint ni bor!
    Ha en härlig torsdag

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit till Ullared. Skulle vilja dit, men det är en bit...

    Kramkram
    Ullis

    SvaraRadera