Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 22 juni 2011

"Finrummet" Före och efter...

Godmorgon alla goa bloggisar!



Idag tänkte jag delge er lite efter och före bilder från vårt finrum. Vi behöll de gamla tapeterna så länge. Planerna är att vi ska sätta in en öppenspis i höst så vi väntar och ser vad som händer med väggarna tills dess..








Var på Ikea i jönköping häromdagen , då köpte jag dessa vita ljusstakar(ovan). Tyckte de var mysiga!







Vi har valt att göra inredningen i vit beige färgnyanser...Är ni förvånade?! Nähä, undrar varför?! Hi hi....


Nedan följer bilderna på hur rummet såg ut i mäklarens broshyr om huset. Har fotat av därifrån, varav den dåliga bildkvaliten...





Inte riktigt min stil, men när man klev in i huset andades det verkligen hemtrevnad!!





Man kände verkligen att här känns det rätt!!




Vi har köpt ny matsalsmöbel etc, men mer av rummet visar jag en annandag!




Nu ska jag gå och väcka tre sömniga tjejer. De somnade inte innan efter 2 i natt. Det fnissades och höll på från kl 22...hum...roligt hade de iaf, tur att det är sommarlov!




Påtal om sommarlov så regnar det här idag igen...nu vill jag ha sol!! Mina krukor dryper av vatten och växterna ruttnar...inte kul alls...







Numrerad listaIdag ska Angelica ta med killarna hit och bli bjudna på spagetti och köttfärssås. Vi ska byta tillbaka barn*ler...Sen ska vi åka till Marika och Simon i sommarstugan. Simon fyller 25 år idag så där blir det tårtkalas!


ETT STORT GRATTIS SIMON PÅ 25 ÅRS DAGEN!!






Nu ska jag dricka kaffe och ta mig ett stort glas juice innan jag sätter igång med dagen IDAG!


Dagens ord blir:



Om livet ger dig citroner, gör någon form av fruktig juice...



Kramis semlan








5 kommentarer:

  1. Önskar dig en trevlig dag.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Roligt att ha dig tillbaka här i bloggvärlden! Spännande att få följa hur ert nya hem växer fram. Jag hoppas att ni trivs!
    kram

    SvaraRadera
  3. Åhh vad vackert det blev!! Önskar dig o din familj en fin midsommar.
    Kram Git

    SvaraRadera
  4. Du har länken i inlägget, klick på villaliv....ha en skön midsommar, kram

    SvaraRadera
  5. Du har inrett så smakfullt, det är ju mycket mycket finare nu.
    Önskar dig och din familj en riktigt glad midsommar
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera