Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


tisdag 21 juni 2011

Kusin på besök och första glimtarna från köket!


Hej alla goa bloggisar! (Efter renovering)
Idag får ni de första små trevande bilderna från köket.
Jag älskar akleja! Som tur är kan jag plocka underbara buketter i min bror och hans sambos trädgård än så länge...Ska dit i eftermiddag och gräva upp plantor som jag ska plantera ner här vid vårt nya hus...ser fram emot en blommande trädgård följande somrar...

(Före renovering)
Vi har tapetserat om och grejat i köket...som bilden visar ovan såg kakel och tapet ut innan vi tapetserade om. Mer bilder följer i kommande inlägg...

(Efter renovering)
Här ser ni vår lilla kökshylla i köket där mina handukar hänger samt lite annat smått och gott småplock...ler.... Jag gillar småplock..ler...


Denna vecka har vi långväga besök av barnens tredjedelskusin Ellie. Hanna och Ellie har så roligt tillsammans.



Man märker bara att de är här när de kommer och vill ha mat...Igår var vi och köpte glass och de fick varsin Hello Kitty tidning. Det följde med Hello Kitty mobilfodral. Vi har precis varit och investerat i Iphones så de fick våra gamla telefoner...Vilken lycka....


Idag har vi varit på stan. Tjejerna shopade loss i leksaksaffären och på Lindex. De valde varsin likadan klänning som de ska ha på midsommar...
Visst blev de fina!

Efter shopingen gick vi på kinarestaurang. Vi åt friterad kyckling, biff med lök, shop shue the lux, stekt kinesiskt spagetti med räkor, kyckling och skinka, köttbullar och pommesfritt samt glass i stora lass...mmmmmmmmmmmmmmm!!!!MYS!!!


Dagen avslutades med en tur till badhuset tillsammans med min vännina och deras barn. Där blev det fika och MYS igen. När det var dax för hemfärd fick jag med mig tre lyckliga tjejer och vänninan fick med sig två glada pojkar...


Nu ska det läsas godnattsaga!



Dagens ord blir:



Lev livet här och nu!


Ha en skön fortsättning denna tisdag!



Kramis semlan

6 kommentarer:

  1. När vi flyttade hit fanns det ingen trädgård och inga rabatter, förutom några aklejor som jag sparade och som vi nu får njuta av.
    Så trevligt med långväga besök! Man ser att att de har roligt :)
    Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej Semlan!
    Nu var det länge sen jag kikade in hos dig, hoppas allt är bra och att ni trivs i nya huset! Ser jättefint ut, ser fram emot fler bilder!

    Vilka söta kusiner:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg. Hoppas att det är bra med dig.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Så roligt att få titta in hos dig igen. Du har det så mysigt !! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig dag! Vad kul med ett nytt hus, jag älskar flyttkänslan när det pirrar i magen = )!

    Ha en skön midsommar!
    kram L-L

    SvaraRadera