Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 22 oktober 2021


 Hej igen!

Idag unnade jag mig thaimat från Jennys thai här i stan till lunch. Så gott!

Har verkligen fastnat för deras sushi. Kan få riktiga "cravings"...

Har lunch en stund till, sedan är det dags att köra sista lektionen. Idag har mina elever prov, så det blir en lugn eftermiddag.

I eftermiddag kväll ska jag passa mitt yngsta barnbarn, som hunnit bli två år snart, tills sonen kommer hem från jobbet. Tänker fixa lite gott att äta tills han kommer hem. Blir nog ungsrostade rotsaker och köttfärsbiffar med gräddsås.

I helgen jobbar gubben helgskift och jag tänker greja lite hemma och höststäda klart i trädgården. Vi har numera flyttat till en gård. Vi har bott här 5 år redan, och har skaffat hästar. Vi har numera 3 stycken som går hemma på gården, och yngsta dottern, Hanna, har börjat ridgymnasiet på real i Borås.

Ha en go fredagkväll....

2 kommentarer: