Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 8 augusti 2010

Nya gardiner...

Gomorgon alla goa bloggisar!

Det blev lite pyssel igår. Jag sydde nya gardiner till sonens rum. Köpte detta svartrandiga tyg på IKEA när jag var där sist! Blev ett lite "vuxnare"rum nu....



Tycker att det blev bra om jag får säga det själv*ler*...
Nu ska jag ganera tårtor och fixa med lite blommor och grejer innan främmaten kommer kl 17.
Provade ett nytt tårtrecept igår. Det är chokladsockerkaka med chockladmousse emellan som ganeras med hackade pistagenötter och hallon...Ni får ett omdömme och får se bilder en annandag. Visst lät det gott?! Ska ha vanlig klassisk jordgubbstårta med. Svärmor ringde igår och sa att hon bakar min favoritkaka till mig. Det är en nötkaka som jag älskar! Nästan som toscakaka....
Jag var hos lilla mamma igår med, det slutade med att jag grät i bilen en stund innan jag kunde ta mig därifrån. Det var så mkt jag ville fråga om och som jag inte kan få svar på nu...snälla ni som läser detta ta hand om nuet, det går fort med förändringar...
När jag kom hem från stan så kom Angelica och Dan och barnen. Vi fiskade lite och sen lade vi tjejer oss på soffan och storgrät till filmen the last song....Känner det som om jag nästan fick vätskebrist av allt gråtande igår, fast ibland är det skönt att få utlopp för sina känslor med!
Dagens ord blir en frågeställning från/av Zig Ziglar:
Kommer du att se tillbaka på ditt liv och säga" Jag önskar att jag hade" eller "jag är glad att jag gjorde"?

Ha en underbar söndag och tack alla ni som kommenterar!
Kramis semlan

17 kommentarer:

  1. Åh vad fint det blev med dom nya gardinerna!
    Supeeeer!!!!!
    Ha en fin Söndag!
    Här vräker regnet ner!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Hej hej I`m back! Så fina gardinerna blev, tufft i ett pojkrum. Visst är nyttigt att gråta ut och rensa lite, och jag hör definitivt till kategorin som kommer att säga..jag är glad att jag gjorde... Kramar Pia

    SvaraRadera
  3. Hej- Visst är det så att man ska ta till vara på nuet och ta hand om varandra.
    Fina gardiner sonen fått. Tufft!
    Gråt ut det är bra för själen!! //Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina gardiner! De där skulle passa i vår sons rum också :)
    Ja det är viktigt att påminnas om att ta vara på varandra och tiden just nu.
    Ha en fin söndag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Klart att du får säga att det blev bra! Gardinerna blev jättefina och det blev snyggt.
    Jag kommer säkerligen att säga " jag är glad att jag gjorde"...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefina gardiner, gillar det randiga tyget som jag kollat på innan, ska snart till Ikea så kanske man skulle köpa några meter och sy till min sons rum? Fast som 18-åring struntar han i vad som hänger i fönstret..tråkigt nog..persienerna är alltid neddragna..:-(
    Ha en underbar söndag..här regnar det äntligen..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Låter som en god tårta. Hoppas på recept om du gillade den sedan?
    Gillar sonens gardiner. Vad duktig du är som kan sy sådana:) I´m impressed.

    Känner med dig inför det faktum att man ibland önskar att man hade haft möjligheten att vända sig till "en vuxen" med sina frågor.Saknaden är alltid närvarande.

    Önskar att du får en härlig dag med alla i din närvaro. Kramar Milla

    SvaraRadera
  8. Du är SÅ duktigt!! Jag fattar inte vad alla ni "symänniskor" får ert tålamod ifrån. Hrmf.. *ler*

    Du, den där tårtan går nog inte av för hackor!! Jag älskar, älskar choklad...

    Och du, jag tänker ofta på dig och din familjs öde. Jag vet hur viktigt det är att ta tillvara på det man har. Snart kan det vara borta.

    Kramkram
    Ullis

    SvaraRadera
  9. Fina gardiner du har sytt.
    Fast man är vuxen och klarar sig själv så är föräldrar en trygghet så när de blir dåliga gör det ont. En stor kram till dig!
    Jag tycker att man ska LEVA livet och tänka att jag ansvarar själv för mitt liv.
    Jag hörde på TVn en läkare som sa, jag vill leva tills jag blir 70 allt över det är en bonus.
    En bra filosofi tycker jag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Här har jag inte riktigt hängt med ser jag.
    Sicket härligt kalas du hade i förra inlägget och vilka fina "vuxna" gardiner du sytt.
    Är nu hemma från semestern och allvaret börjar.
    Just nu roterar 10-onde tvättmaskinen och än är jag inte färdig.

    Kram maidi

    SvaraRadera
  11. Gardinerna är heltuffa!!..Snyggt fönster / burspråk också!!

    Ha en fin söndagskväll!

    Kramis sanne

    SvaraRadera
  12. Jättetuffa gardiner till sonen !!! Riktigt killiga !!!
    Håller med .....ta vara på varje stund. Man vet aldrig vad som väntar bakom knuten.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Hej Semlan!
    Gardinerna blev görsnygga! Vilken härlig utsikt över sjön sonen har i sitt rum!

    Ja, det gäller att ta vara på varje stund som du säger, man vet aldrig vad som väntar runt hörnet..

    Sköt om dig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Så sorgligt med lilla mamma, sköt om Dig!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Hej Semlan!
    Vad fint det blev med nya gardinerna!
    Tårtan låter go!
    Ja, man ska ta hand om varandra!
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  16. Så snygga gardinerna blev, vad duktig du är! Wow, vilken härlig utsikt sonen har från sitt fönster! Låter spännande med tårtan, ser fram emot recept :o))
    Visst är det otroligt viktigt att vi tar vara på den tid vi har, och också varandra för det finns ingen garanti för morgondagen!
    Jag kommer nog att säga "jag är glad att jag gjorde!
    Ha en härlig dag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  17. Supersnygga gardiner:) Men vilken fin utsikt ni har från huset...snacka om drömläge.Gillar visdomsorden i trappan, det var en bra idé!
    Ha det gott/ Kram Sofie

    SvaraRadera