Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 23 mars 2011

Nu packas det upp för fulla muggar...


Hej alla goa bloggisar!
Nu var det ett tag sen jag var inne och hälsade på er alla! Här har jag nämligen fullt upp med att packa upp ....ser ingen ände på hur mycket grejer man har...hujedamej...detta kan man verkligen kalla ett i-landsproblem....
Kortet är från en av våra bästa vänners klädkammare i ett hus de säljer som är stylat via Hjärterum...precis så vill jag ha min klädkammare, men tyvärr så ser den drömmen ut att gå i kras för var ska jag då ha de kläderna jag faktiskt har och använder mest? Typ joggingbyxor och jeans och halvtaskiga tshirts?!
Dream on!!
Nu är det iaf vår i luften och det känns skönt! Har känt en inre press och stress inom mig ett tag som jag inte vill ha tillbaka! Hoppas att våren gör sitt till och lugnar nerverna och ger lite välbehövligt ljus...
Dagens ord är är sagt av Karin Boye:
-Nog finns det mål och mening med vår färd-
men det är vägen som gör mödan värd!
Ha det underbart alla goa bloggisar och vänner!
Kramis semlan

12 kommentarer:

  1. Tack, nej dem får inte sin vilja igenom på någon punkt.
    Hjärterum gör ju så fina jobb och vilken affär sen då :) Mmm hihi.

    Lycka till med upppackandet,kramar

    SvaraRadera
  2. Hej och kul att du blivit följare.
    Det där med våren hos mej är en sanning med modifikation. Vi ser inte gräsmattan för en halvmeter snö ,på vissa ställen ännu mer men det behöver man ju inte visa :-)Igår tog det faktiskt en hel del på snön så det finns hopp.
    Lycka till med uppackandet och hoppas den inre stressen och pressen ger med sig för dig.
    massor av kramar Bittan

    SvaraRadera
  3. Visst hade det vart snyggt att bara ha vita, skira kläder och snygga hattar i garderoben, men vem lever så?
    Kul att ni börjar få ordning! Lycka till!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig bild.
    Kram till dig gumman
    Stina

    SvaraRadera
  5. Underbar bild!!!
    Ha en fin Kväll!"
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. Vilken dröm att ha en sådan klädkammare. Hoppas ni kommer att trivas och må gott i ert nya hem! Kram Sofie

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker bild. När jag ser den önskar jag mig ett vackert walking closet.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Ha en skön helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag har liknande I lands problem fast omvänt. Jag packar ner all bråte i flytt kartonger. Har stylat lägenheten inför fotografering och det tog sin lilla tid. Pust och stön!! :-)
    Härlig garderob så ser det inte ut här...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Då är du i full gång med det "nya". Åh, vad spännande. Vilken fantastisk klädgarderob, har en själv som verkligen skulle behöva en styling.

    Ha en fin helg
    KramKram
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Vad vårlig och fin din blogg har blivit :) och vilken klädkammare...här har vi bara gamla "snedgarderober" på Bossgård, men får nästan nackspärr därinne..inget vidare, det är något vi får åtgärda framöver, kramen

    SvaraRadera
  11. Oj vad mycket jobb ni har nu, men roligt jobb. Ska bli kul att se lite bilder när ni kommit i ordning. Lycka till ! Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Hej Semlan!
    En sån klädkammare hade man inte tackat nej till:)

    Vilken härlig bild du har i din header!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera