Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 3 april 2011

Vår i luften idag!

Hej alla goa bloggisar! Tack för ert stöd till oss i vår familj. Känns skönt! Ibland måste man bara avreagera sig, så är det bara.... Idag har det varit duggregn och disigt ute, men varmt och skönt och det doftade vår! Såååååååååååååå himla härligt! Vi vaknade klockan 8 och gick en långpromenad. Illamåendet var något bättre idag...Sen åt vi en god frukost och begav oss till coop bygg. Mikael var absolut tvungen att köpa bilsvampar så han kunde ut och äntligen tvätta bilen ordentligt! Gissa om han var lycklig...jultomten släng dig i väggen!!! Här snackar vi LYCKA! Hihihi Jag passade på att köpa påskliljor och penseer, samt rosa bellis. Kunde inte vänta längre! Planterade dem i krukor på trappan... Annars har det varit en lugn dag. Vi har kommit lite längre med flyttbestyren och vi har varit och fikat hos äldsta dottern Marika och hennes kille Simon. De har ju flyttat till en trea i dagarna...DE hade fått det jätte fint! KUL! Vi gav dem lite penseer och påskliljor i en stor terrakottakruka som de kan ha på sin uteplats i inflyttningspresent. Ett hjärta i zink att hänga på dörren fick med flytta hem till dem... När vi kom hem fick jag snödroppar av Gabriel och Hanna. Nu är äntligen våren här!! Dagens ord är sagt av Dolly Parton och lyder: Jag ser det således- om du vill ha hela regnbågen måste du också stå ut med regnen... Ha det så gott allihop! Kramis semlan

1 kommentar:

  1. Det är vår när man ser snödropparna komma upp. Här har äntligen snön börjat smälta och man kan se lite gräsmatta nu, fast det finns en hel del snö fortfarande.
    Ska också köpa hem lite påskliljor i dagarna.
    Ha de gott och var rädd om dig.
    Kramar Britt

    SvaraRadera