Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 28 september 2011

Tänd ett ljus och låt det brinna...








Godmorron alla goa bloggisar!


Idag vaknade jag med begynnade huvudvärk och med förkyldning i kroppen..Hösten är definitivt här!




Jag tänker på texten som står på mitt ljus i tv-rummet och gör om orginalsången lite, för att peppa mig själv :




Tänd ett ljus och låt det brinna, låt inte hösten få vinna, det är mörkt nu, men det blir ljusare igen...



Just nu känns det lite deppigt och mycket irriterat, men annars har det varit lungt ett tag! Fick höra igår det senaste skvallret om varför vi sålde vårt vackra hus...det var för att vi numera bor i en 2:a i stan med kronofogden i hälarna och socialen har tagit hand om våra barn...mycket lustigt!NOT!!!!!!




Jag blir jätteledsen över dessa spekulationer. Jag finns här...fråga istället för att spekulera...jag är inte farlig att prata direkt till....


För er som verkligen vill veta varför vi flyttat kan ju läsa om det här i min blogg i tidigare inlägg!



Till er som undrar om vi faktiskt bor i en 2:a och ska skiljas kan jag tala om att vi bor i en ny underbar villa med sjöutsikt, även om det inte är strandtomt!


Den äldsta dottern har skaffat sig ett eget litet hus med sin sambo. Resterande barn bor med oss och vi är inte jagade av kronofogden. Eftersom VI ägde huset vi bodde i innan, och fick en rejäl hacka vid försäljnigen så vore det faktiskt konstigt att vi skulle bli jagade av kronofogden och eftersom vi lever för våra älskade barn så tror jag att vi är helt ointressanta för socialen!!



Desutom har jag och min man förnyat våra löften på vår 18 åriga bröllopsdag beroende på att vi älskar varandra och våra gamla ringar var utslitna så vi är definitivt inte på gång att skiljas...eller vad vet jag om mig och min familj?!



Det vet kanske du som känner dig träffad av att sprida elakt förtal runt omkring dig om människor du uppenbarligen inte känner ett dyft!??! Vore tacksam om ni nu slutar att skvallra om oss !!!! Jag vet att vissa av er förtalare läser min blogg som jag just i detta inlägg riktar mig emot, så var goda att håll er till fakta i fortsättningen och som sagt..fråga om ni vill veta...jag är öppen som en bok!!!




Nog om detta! Tråkigt för er följare, som inte är berörda, att höra om skiten, men jag visste inget bättre sätt att nå ut till dessa svaga människor, än genom min blogg, som de tydligen läser mellan varven!



Tack för ni stått ut med gnället!


Dagens ord blir:
Att tala är silver att tiga är guld!

kramis semlan





























3 kommentarer:

  1. Men goaste Semlan vad läser jag. Vi verkar båda ha skrivit inlägg som vi inte brukar göra..ler.
    Skitsnack är aldrig kul, men tyvärr finns det överallt. Vet hur mycket man tar åt sig jag har själv varit i den situationen flera gånger. Men tänk på allt fint du har och skit i de negativa, de skall man försöka sortera bort ur sitt liv.
    Jag vet du har rätt inställning till livet och jag är så tacksam för din söta kommentar på min blogg.
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hallå där!

    Tack för kommentarerna hos mig!
    Så fint du har det!

    Men va är det för männsikor som sprider ut sånt....?
    Dom är väl avundsjuka på dig o din fina familj!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Nä va hemskt, vet hur det känns då man har blivit i över 10 års tid anklagad & haft soc utr, i rätten & nu sist på polisen för att bli falsk anklagad. Men det verkar inte ta slut. Folk har tydligen inget att göra. Så då måste de göra så här. & de kan ju inte må bra själva. Eller så vill de inte att man ska må bra och är tvungen att se till att man mår dåligt.
    Så himla hemskt, men jag vet att detta är svårt, men försök att tänka på det goda de ni har så ser de andra suddigt ut. För de vill bara ta i från ens positiva energi så man gräver ner sig. Låt de inte göra det. Vissa att Ni är starka och ni är bättre än dem. Såna energi tjuvar finns över allt och tyvärr så finns de alltid i närheten av en & tyvärr så råkar alltid nån som råkar vissa sig vara lycklig ut för dem.

    Försök att ha en bra dag
    Krammiz
    Sussi

    SvaraRadera