Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


måndag 23 april 2012




Godmorgon alla goa bloggisar!

Idag får ni en bildkavalkad från Hannas rum. Jag har bytt gardiner igen. Trivdes inte med det moderna lila mönstrade som hon valde själv. Jag har nu övertalat henne med lite list att detta blev finare och så mutade jag henne med en spegel som ni ser på bilderna. Den införskaffades på förra Ikeabesöket!Jag vet ju att det är hennes rum och att hon kanske bör få välja vad hon tycker om men jag är så glad över att jag fick ändra om i hennes rum igen, till något vi båda gillar!



Sydde henne en vimpel som jag tryckte text på som hon har hängande på sin säng. Lampskärmen gjorde jag av spetsar och garn i svart och olika nyanser av vitt. Ideen har jag snott av Linda med symaskinsbutiken i Ulricehamn. Ni som följer min blogg såg en sådan lampskärm i mitt köksfönster i påskas också. Tycker att det är en rolig ide!








Nu skulle jag egentligen åka till Borås och ha salstenta i specialpedagogik, men Hanna är hemma från skolan idag och jag har en begynnande huvudvärk...igen...så det får bli sängläge strax så det inte blir värre. Ska bara dricka lite gott kaffe först, ibland hjälper det mot huvudvärken!

Dagens ord blir:
Bättre att stämma i bäcken än i ån

Glöm inte att vara med i min utlottning, se inlägg 19 april 2012....

Ha en go måndag!
Kramis semlan

4 kommentarer:

  1. Så fint det blev och ja lite mutning får det bli ibland så att även mamma är nöjd, ler.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  2. Så Fint!lampskärmen är underbar....ha det så gott! kraam jessica

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ser så snyggt ut i Hannas rum.Visst vill man vara med och bestämma liiite:)
    Gillar lampskärmen, så snygg och finfin idé.
    Önskar dej en toppenvecka.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hannas rum blev ju jätte mysigt. Vimpeln ble ju snygg åsså likså den romantiska lampan!
    Snyggt!Hoppas huvudverken gick över med kaffet & vila!

    Ha en toppen vecka, och ta hand om dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera