Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


tisdag 4 december 2012

Mini julbord i lördags...



 Godmorgon alla goa bloggisar!
Visar er idag lite bilder från i lördags då vi gjorde denna julens första lilla mini julbord som jag nämnde i tidigare inlägg...Med fullastad tallrik blev magen rund och go´...
Ögat fick titta på en liten julpyntad dukning dagen till ära...Den minsta och yngsta gästen var vårt fadderbarn Annie...Visst är hon underbart söt!!

Idag skall jag baka lussekatter med min svägerska Madde och lilla Edith och Hanna hemma hos dem. Först ska jag åka och jobba ett par timmar på träslöjden. Sista dagen på vikariatet idag. Känns skönt att inte behöva arbeta fulltid fram till jul. Ska ju skriva en tenta till i dagarna också så det är dax att börja plugga ordentligt inför den...

Vill passa på att tacka för att ni lämnar en rad eller två när ni är här och besöker mig. Kul att jag fått nya följare också, välkomna!

Nä, nu är det kaffe som hägrar, sen skotta av bilen som är dränkt av snö innan avfärd...

Kramis semlan

8 kommentarer:

  1. Mmmmmm så mysigt, jag hoppar in hos dig och smakar, underbart fint du har det. kram/Ingela.

    SvaraRadera
  2. mmmmmmmmmmmm...nu blev jag sugen, dessutom vet jag att du lagar helt underbar mat och jag längtar efter att du någongång skulle starta eget för det skulle bli en stor succe direkt...kramiz/J

    SvaraRadera
  3. men så otroligt mycket gott. Nu blev jag riktigt sugen.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Oj,oj såå sugen jag blev på julmat nu då!! Mumsigt värre!!

    kram kram Sanne

    SvaraRadera
  5. Hej goa Semlan!

    Mmmm så gott det ser ut!!! Oj vad sugen jag blev på julbord nu :))

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  6. Oh så gott. Jag som längtar efter julbord, men på lördag ska vi iväg på julbord, mums :)
    Fin dukning du har gjort med.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så gott ditt minijulbord ser ut . Man börjar lite smått längta efter de där godsakerna. Ert fadderbarn - en liten sötnos !!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera