Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 22 februari 2013

En dikt till mor...

God morgon alla goa bloggisar!
Idag är det riktigt fint väder här och jag ska försöka städa lite inför helgen. Gabriel skall på konfirmationsläger så det blir lungt och tyst här hemma med bara ett barn. Vi är ju vana med att ha 4 barn och nu flygger de ut en och en...fattar inte vart tiden tar vägen! När hann de bli så stora, mina små bebisar?!

Idag delger jag er en dikt som jag skrivit till min älskade och saknade mamma. Har fått inspiration att skriva genom att läsa andras dikter och genom att känna efter hur jag känner och vad jag vill förmedla.

Den skall ev. vara med på bildspelet på gospelmässan i Toarps kyrka den 20/4 kl 19.00 med Dan Alkenäs. Vår kör, Re-Joy, firar 15 års jubileum. Ni som bor i närheten eller vill ta en tur är varmt välkomna att delta. Kommer bli jättebra!! Det kommer att vara fritt inträde....

Min ängel
 
Det är så mycket som jag ville säga,
Men du kan inte längre höra
 
Det är så mycket som jag vill visa,
Men du kan inte längre se

Det är så mycket som jag vill göra,
Men du kan inte längre vara med
 
Det är så mycket som jag vill ge,
Men du kan inte längre ta emot
 
Det är så mycket jag ville veta
Men du kan inte längre svara
 
Min saknad är så stor
Men du nu hos Gud bor
 
Älskar dig mamma!
 
Ha nu en riktigt skön helg och ta hand om er allihop!
 
Kramis semlan

9 kommentarer:

  1. Hej! dikten är verkligen fin <3 önskar dig en fin helg! skulle också behöva fajtas med lite städning!men fastnade framför datorn :) kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Underbart fin dikt.
    Har du skrivit den själv?

    Ja du, barnen växer upp och tiden går så fort så man hinner inte med.

    Fin helg,
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver till om din mor.
    Förstår att det känns konstigt när barnen börjar flytta ut. Inte en dag som jag ser framemot eller på ett sätt gör jag föstås det. Självklart vill man att barnen skall bli självständiga och klara sig på egen hand.
    Ha en fin helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Jättefin dikt du skrivit .Trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  5. Hej hitta din blogg idag, så fint du skriver . Du /ni har det så fint . Vill tipsa dig när du är i Ulricehamn åk ut till Marbäck klädförsäljning öppet lördag söndag 11-15 de säljer också gardintyger för otroliga 25kr/ meter. Har mycket herr och damkläder , otroliga priser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  6. Så fint du har skrivit!

    Trevlig helg!
    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  7. Hej! Ja, barnen växer och flyger ut! Vill vi eller inte! Din dikt är mycket fin skrivet! Önskar dig en skön helg!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  8. O vilket underbart dikt du har skrivit till din kära mor sominte finns längre.
    Med tårar i mina ögonen önskar jag att jag får njuta av min mor lite till.
    Förstår att saknade är stor utan att få hålla om henne och utan att få kunna prata med henne.
    Men hon finna kvar i ditt hjärta vännen.
    Kram Gerda

    SvaraRadera