Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 13 februari 2013

Tack...



Godmorgon alla goa bloggisar!
Sitter och väntar på att sonen skall vakna för jag har lovat honom att köra honom till skidbacken. Under tiden sitter jag här och tittar på gamla bilder från köket....funderar på att kanske ta och sätta upp de här prickiga gardinerna igen. De var rätt fina, tycker jag. Har nämligen tänkt att jag ska sluta köpa så mycket nytt och använda det jag har lite mer...får se hur länge den tanken sitter i...ler...

Idag vill jag verkligen tacka de som lämnat kommentarer här på min blogg. Det har varit oerhört betydelsefullt för mig under den tunga tid jag har haft ett tag nu. Jag har inte producerat så mycket fina inredningsfoton och tips som jag skulle velat, utan det har mest blivit vardag. För mig är det nyttigt att skriva lite varje dag som en typ av dagbok, men det är kanske inte alltid lika roligt att läsa för er följare när inläggen blir dystra och ledsamma...tack för ni inte gett upp!!

Jag hoppas våren kommer snart så det blir lite ljusare och lättare att ta tag i saker och ting! Ser på en del bloggar att det är fler som längtar! Vi får längta och peppa varandra...

Senare idag skall jag åka till stan och fixa lite inför alla hjärtans dag. Lite mys ska vi väl kunna få till som ger en stunds glädje...Vad ska ni hitta på i morgon?

Ta hand om er!
Kramis semlan

9 kommentarer:

  1. Det är så viktigt med positiva input när man mår inte bra.. Märker det själv och uppskattar oerhört mycket all stöd :)

    Prickigt är fint, tycker jag! Och bilderna är mycket mysiga! ;)

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  2. Så där kan jag också tänka ibland och sen blir det ändå att jag går och köper något nytt. Bara för att det är så himla kul. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. En fin tanke där med mindre inköp...värd att prova.
    Bloggvänner ställer upp för varandra med "peppning" genom cyberrymden...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Jag kikar in för att önska dig en mysig Alla Hjärtans Dag imorgon.
    Hoppas någon kommer att skämma bort dig lite grann:)
    Stor kram Gerda

    SvaraRadera
  5. Hej! Tittar in så här mitt i natten och önskar dig en härlig Alla hjärtans dag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas allt är bättre/ beslutet om att ha tre köpfria dagar i veckan hos oss har varit så bra. En slags köpstress har lagt sig och vi är mer nöjda med det vi har. Fredagshandling med mat har gett en bra balans. Pengar över till sommarens äventyr:)) kram Ulla

    SvaraRadera
  7. Varma kramar till dig min goa bloggvän på Alla Hjärtans Dag!
    Önskar att din dag blir fylld av kärlek, värme och skratt!
    Raina

    SvaraRadera
  8. Man ska aldrig känna någon press på sig vad gäller bloggen. Jag tycker att man ska skriva av sig om något är jobbigt för de som läser har säkert också jobbiga dagar eller perioder..
    Ha nu en skön dag..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Skickar en stor kram till dig, ser att du har haft det jobbigt!

    Kraaam L-L

    SvaraRadera