Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 17 april 2015

Vår

Hej alla goa bloggisar!
Äntligen är våren här för att stanna för i år- tror jag...så härligt!
Igår haglade det dock puttekulor som lade sig i drivor mor garageporten och gräsmattan blev helt vit på ett par minuter, som tur var smälte det bort lika fort!

Jag var hos min läkare igår igen. Jag blev sjukskriven ytterligare i en månad! Känns både bra och inte bra! Bra- för att jag vet innerst inne att jag inte orkar just nu, är väldigt trött och orkeslös, och inte bra för det är ytterligare ett misslyckande från min sida!!

Jag vet att jag måste acceptera att det är så här och att jag antagligen måste fortsätta med medicinerna livet ut, men det känns inte alls bra!! Läkaren sa att det är ju inga problem med att ta diabetesmedicinen varje dag, så vad är problemet med denna medicinen?! Jag vet inte! Kanske är det så tabubelagt med psykiskohälsa runt omkring mig så det gör att jag inte kan acceptera att jag drabbats. Kanske är det mina egna fördomar som spökar...kanske är jag livrädd för att medicinen inte skall hjälpa i längden om man ätit den så länge...vad händer då...kanske är jag rädd för alla gifter jag stoppar i mig, även om det är botemedel...som sagt jag är konfunderad och orolig och nervös...

Helgen på Blidö var härlig. Så kul att komma iväg och få lite miljöombyte. Jag sov och vilade och gick promenader med familjen och Jenny och Joanna. Vi åt massor av god mat och njöt av lugnet och omgivningarna. En lisa för min själ helt enkelt. Joanna, Hanna och Ellinor red varje dag, så Hanna tyckte hon hamnat i himmelriket! Tjejerna fick tom. upp Gabriel på hästryggen.

Nu skall jag strax fixa lite köttbullar och potatis till lunchen om en stund. Simon kommer och äter med mig idag och Gabriel är hemma och är sjuk så idag ska jag försöka laga mat och vara social en stund. Sover mest bort dagarna annars för tillfället. Ikväll kommer Noel och ska vara här och mysa!

Ha det gott så höres vi snart igen!

Lämna gärna kommentarer
-det är verkligen uppskattat just nu!

Kramis semlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar