Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 22 september 2010

Lite stressat just nu....

Hej alla goa vänner och bloggisar!

Nu har det varit jättemycket så jag har inte hunnit besöka er eller göra egna inlägg.


Dagens ord blir:
Var sak har sin tid!*ler

tror att detta ordet är flitigt använt på min lilla blogg, men det är så sant som det är sagt!!


Jag är ute på praktik (VFU) nu i en mellanstadieklass. Jag arbetar med tematiskt arbete om Afrika. Jättekul! Min handläggare Lotta är en jättebra förebild som lärare och det är verkligen priviligerat att få gå brevid henne!


I helgen var vi i Mullsjö och bodde i stuga. Vi plockade kantareller och hade kräftskiva. Det har vi haft som tradition i minst 25 år nu. Först var det med mormor och morfar och mammas bror Gerhard m fam. Även systern Birgitta m fam var med ibland vad jag kan minnas. De senaste 15 åren har vi bara varit mamma och hennes man och vi syskon med respektive och barnbarn som firat kräftskiva där! Jättemysigt! De allra flesta åren har vi varit på mullsjöcamping. Det har varit få tillfällen då vi varit på annan ort. Då har vi varit i överlida, falköping och hemma här på strandkullen. Ett måste när vi är i mullsjö är att åka till "godisfabriken" och köpa Ryforskola i kola och choklad.mmmmmmmm....
Påminner om denna kola som heter farmorskola och som jag brukr köpa till jul om min kola tar slut för fort*ler...

På tal om jul är det ju bara ca 10 veckor till 1:a advent! Och då ska man hinna med allahelgona och höstlov på de veckorna med...tiden bara rusar....
Nu ska jag rusa till min säng för jag är jättetrött och har lite huvudvärk. Får alltid det och svårt att sova när det är fullmåne! Konstigt!! Är kanske lite varulv?! Känner ni av månen?
Sköt om er!
Många varma kramisar semlan

15 kommentarer:

  1. Jodå månen känns !! Och mannen min får vildsvin i blicken. Då ska jägarna sitta ute i skogen och försöka skjuta ett vildsvin. Oroliga nätter. Otäcka djur !!!
    Vilken härlig myshelg. !! Skulle vilja ha en sådan med min stora familj !!
    Utbildar du dig till M-lärare ??? Lycka till med din VFU . Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Härliga underbara Semlan! Alltid lika roligt att läsa vad du skriver.
    "Var sak har sin tid" Håller med dig :)
    Många kramar Annika

    SvaraRadera
  3. Jag har väldans ont av fullmånen och har alltid haft. Förra natten var hemsk.. Jo jag vet att det bara är tio veckor kvar till jul..vi skall ha julreportage här i december, så det är mycket som skall fixas innan dess...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Alltid lika kul att kika in hos dig.
    Jag sover jättedåligt när det är fullmåne så jag blir verkligen påverkad!

    Hoppas att du får en fin o skön hösthelg!
    Kram T

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hoppas allt bra med dig!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Ojdå! Är det bara 10 veckor kvar? Jag som har nästan lovat att jag ska tillverka en adventljusstake till jobbet av ett par gamla skridskor. Får se hur det går med det när tiden inte räcker till.

    Kram på dig

    Maidi

    SvaraRadera
  7. Visst känns det som att veckorna rusar iväg alldeles för snabbt! Önskar att man kunde trycka på bromsen ibland :))
    Önskar dig en skön och trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Hoppas du har lugnare nu och kommit på plats på din praktik.Har själv varit sjuk en vecka men hoppas återgå till jobbet i morgon igen. Förkyld med feber och en hemsk hosta, ont i alla leder..ingen vanlig förkylning med andra ord.
    Önskar dig en härlig vecka och ta en dag i taget..vi hinner mycket innan jul :-)
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att få titta in hos dig igen...det är ett tag sedan senast!
    Apropå 10 veckor till första advent...jag var på IKEA idag...där hade de börjat plocka fram julsaker!!!
    Lite tidigt enligt vad jag tycker...eller??
    Kramar/Carina

    SvaraRadera
  10. Jodå, jag känner av månen! För min del måste jag ta det väldigt lugnt då...för allt kan hända!! Både positiva och negativa saker, lite ruskigt faktiskt. Så ta det lugnt och ta den tid du behöver:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  11. Bara 10 veckor till advent!! Nu fick jag ångest!

    Härlig bild, är det en Orkidé?

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  12. Hej Semlan! Saknar dig, ville bara skicka el liten kram till dig!
    Pia

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Jag ville bara tala om att jag saknar o tänker på dig.....

    Stressa inte för mycket bara.....

    Må så gott!
    Kramis Therese

    SvaraRadera
  14. Så sant så sant! Var sak tar sin tid. Snart står julen för dörren. Jag tycker att detta året har gått med raketfart. Ha ett skönt veckoslut!//MVH Karin

    SvaraRadera
  15. Hej Semlan!
    Tänkte kika in och se hur du har det ? Tomt på bloggen utan dina fina inlägg och goa kommentarer. Hoppas allt är bra med dig och familjen.
    Varma kramar Anneli

    SvaraRadera