Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 8 september 2010

Tack alla som lagt en röst!

Hej alla goa bloggisar och vänner!

Vill börja med att TACKA alla som röstar på mitt tävlingsbidrag på www.eldabutiken.se idnr 16528. Är så tacksam för alla röster jag kan få ihop. Inte för att chansen att vinna är så stor då jag är typen som aldrig vinner något, men hoppet är ju det sista som överger människan*ler!

En gång fanns det 4 (6?)eldstäder i vårt hus men på 60-70talet rev man ut allihop, satte in stora rutor och tog bort alla spegeldörrar. Det var ju modernt då, men nu skulle jag önskat att de åtminstone hade sparat en kakelugn och en köksspis. Är ju bara så mysigt och hemtrevligt! Elden är så rogivande och det sprakar så avkopplande i en öppen spis....vill ha!!!Håller tummarna hårt!!!

- Förresten, jag har faktiskt vunnit ett virkat bokmärke hos Annika här i blogglandia iform av en marsipantårta. Jag blev sååå glad och använder det i min bok jag läser! Tack igen Annika.

Idag är jag på väg att bli sjuk. Får antagligen Hannas förkyldning nu. Fryser och svettas om vartannat och näsan killas och jag nyser...har sovit "middag" två gånger idag...såå trött!

Ska faktiskt gå och lägga mig igen nu!


Dagens ordspråk blir:
Väck inte den björn som sover!

Kramis semlan

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Varsågod!
    Grattis till vinsten! Krya på dig nu!
    Har det mysigt!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Det är samma sak med vårt hus, på 60-talet tog det bort kakelugnar och spegeldörrar, några spegeldörrar har vi hittat på vinden, där de använts till att bygga vägg!!!!!!!!!!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Hej Semlan,
    Nu har jag varit inne och röstat så du får det varmt till vintern....
    Vad roligt att få se ert hus på sommaren med grönt runt omkring.

    Krya på dig.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Nu har även jag varit inne och röstat på dig.
    Hoppas att du vinner!
    *ler synd att man missade den här tävlingen men men vi var och beställde kamin för 2 veckor sedan i en elda butik och om allt går som det ska så borde den dyka upp nästa vecka.
    Längtar efter att få den installerad i huset =)

    Njut nu av hösten!
    Kram från en som gillar dina fina bilder.

    SvaraRadera