Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 6 november 2011

Så var det söndag igen...

Hej alla goa bloggisar!


Idag visar jag lite bilder sedan igår kväll.

Jag dukade med lite löv och äpplen.

Vi hade alla barnen och goa vänner här på lite kvällsmat...


Vi bjöd på fläskfile med sambalolek, ris och sallad och tillbehör som bröd och ostar,samt äpplekaka och vaniljsås och kolarutor till kaffet efter....

Sen satt vi och pratade och skrattade och åt godis och njöt av det goda sällskapet... en trevlig lugn kväll helt enkelt och i all enkelhet!
Tycker själv att det är roligt att sätta mig vid ett bord som är vackert dukat. Det behöver inte vara avancerat eller dyrt utan lite av man kan hitta i naturen eller varför inte lite ljus och en fin servett...Det gör att man känner sig lite extra välkommen tycker jag.

Idag är förkyldningen tillbaka IGEN, fattar inte vad detta är för en virus som aldrig ger sig. Nu är jag sämre än vanligt...Min gubbe fick gå upp vid 6 tiden och ge mig alvedon och en kopp te. Var så slemmig i halsen att jag knappt fick luft. Han kunde inte heller sova för så fort jag slocknade i ett par minuter snarkade jag så jag kunde väcka de döda...


Det blir till att ta det extra lungt idag...kanske tända i spisen och ligga och njuta av lågorna och friden det skänker själen...


Dagens ord blir:

En sann vän är någon man kan dela tystnaden med.


Kramis semlan

4 kommentarer:

  1. Så vacker dukning! Jag har oxå en envis förkylning som framförallt yttrar sig som huvudvärk och värk i kroppen. Krya på oss : )

    SvaraRadera
  2. En alldeles perfekt kväll verkar det som. Härligt. Kram /Fia.

    SvaraRadera
  3. Fiiiint! Men nu tycker jag allt att du ska masa dig till doktorn för en liten koll, sååå länge ska inte förkylningar hålla i sig tycker jag. Kanske någon envis bacilusk du behöver slå ihjäl med lite MEDUCIN ;-) kram!

    SvaraRadera
  4. Evening Jeanette ! Oh it is lovely to sit around the table with friends/family ! what a nice setting you have, lovely ! Hope you are feeling better very soon !
    Gail x

    SvaraRadera