Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


lördag 1 december 2012

Äntligen 1 december, och nedräkningen har börjat...

Go´morgon alla goa bloggisar!
Så var äntligen december här! Julen och glädjens månad för många...
Nu i ottan har jag varit uppe och griljerat första julskinkan. Vi ska ha vänner här på besök i kväll och jag ska bjuda på ett litet mini julbord med skinka, köttbullar, prinskorvar, jansson, ägg och sill m.m samt glögg och ris ala malta med apelsiner och saftsås gjort på körsbär till dessert...

Nu ska jag strax väcka resten av familjen så vi kan titta på första avsnittet av årets julkalender: Mysteriet på greveholm-grevens återkomst! Jag tyckte rätt bra om mysteriet på greveholm förra gången den gick så det blir spännande att se om denna är bra också. Annars tycker jag att vissa julkalendrar de senaste åren har varit rätt dåliga. Jag gillar ju fortfarande trolltider bäst...Vilken tycker ni bäst om?

Jag har förberett skinkmackor med senap och kokat kaffe till den sovande delen av familjen,och det doftar lite jul av skinkan och utav clementinen jag just skalade, i bakgrunden hörs blandad julmusik från min spotify lista...Ja, som ni hör mår jag rätt bra just nu i skrivande stund!

Det blir inte sämre av att det snöat så hela världen är vit så långt ögat kan nå nu på morgonkvisten. Hoppas det får ligga kvar åtminstone till efter nyår, sen kan det bli vår i en blinkning....

Nähä, dax att ta tag i dagen...
Ha en underbar 1:a adventshelg!
Kramis semlan



6 kommentarer:

  1. Önskar dig en skön första advent...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt skönt att du känner dig piggare.
    Ha en fin adventshelg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det låter med minijulbord och goda vänner på besök.........
    Den absolut bästa julkalendern tycker jag nog att Pelle Svanslös var och teskedsgumman förstås.

    ha en trevlig helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilken kvinna att kunna gå upp och göra så mysigt till familjen det är bra det!
    Ha en fortsatt fin advent.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag önskar dig en fin första Advent!
    Kram Anette

    SvaraRadera