Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 16 december 2012

Ulricehamns skicenter...


Godmorgon alla goa bloggisar!

Så var det redan den tredje söndagen i advent...tiden den bara rusar...

Igår var vi och köpte julklappar och julgran...Det var så mysigt. Vi var i Ulricehamn och strosa. Åt en underbar frukost på torgstallet bestående av havregrynsgröt/fil-flingor, färskt bröd med skinka och ost, stekt bacon och ägg och juuice samt kaffe...Ingen dålig start på dagen precis...


Sen köpte vi gran på torget. Det blev en rödgran i år. Har haft en kungsgran ett år, men den luktade kattpiss och inte jul så det kommer ej in fler av den sorten i vårt hem även om de är oerhört vackra att se på....

Gabbe har fått en av sina julklappar idag. Han har fått en snowbord och kängor, nytt skidställ, underställ och ett liftkort- årskort till Ulricehamnsbacken... En backe jag varmt kan rekomendera för oss som inte kan åka till fjällen så ofta...Gabriel, Philip och Felicia var i backen från klockan 10 till kl 17 igår och strax ska jag väcka dem med frukost och sen ska de ut till backen idag också...Jag packar ned mackor och varm chocklad och korv med bröd i deras ryggsäck så klarar de sig utmärkt!! Bra att de är utomhus så mycket som möjligt tycker jag...

Dagen avslutades på kallbadet med bastu och sen pizzamys på campino...kunde inte varit bättre dag!!

Nu är det dax för adventskalendern och mitt frukostkaffe...

Ha en underbar treje advent...
Kramis semlan




3 kommentarer:

  1. Låter som en skön start på dagen .Älskar mys och långfrukostar ,Ha en skön och mysig 3:e advent ga vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Det kallar jag härlig frukost.. Det står man sig på ett bra tag..
    Vad härligt ni haft där i backarna..

    Kram Maidi

    SvaraRadera