Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 21 juli 2010

Ditten och datten....

Hej alla goa bloggisar!



Jag köpte massor på Ikea som jag ska visa er resultatet av framöver. Har inte hunnit fota ännu! Det var en underbar dag vi hade. Vi var på Ikea i Bäckebol nästan hela dagen och både fikade och åt mat där. Killarna var i bilaffärer under tiden så det var lungt och sköööönt på Ikea. Sen var vi och shoppade lite på plantagen i gbg. På hemvägen var vi hungriga och bestämde oss för att äta på restaurang thai silk i Borås. Vi åt buffe´. Efter det följde vi med till våra vänner och drack kaffe och tittade på göta kanal 3. Mysigt!







Att ha en heldag utan barn är skönt ibland!














Min bror Daniel fyller 30 år på fredag. Jag köpte denna devongrupp från bradab Lockrydssommarmöbler i present från vår familj...Fast hans blir röd-vit. Hoppas att han uppskattar den....


På tal om Lockryds sommarmöbler så har jag hittat denna lilla hörnsoffa som jag skulle kunna tänka mig på altanen. Den heter Larissa och kommer från Hillerstorp. Den kostar 7699kr för hela gruppen....Går och suger på karamellen ett tag till....kanske-kanske inte?!?!?



Just nu är jag inne i en städfas...jag vill röja och greja överallt samtidigt som inget blir gjort pga av ATT jag är överallt och HÄRJAR!!!! Det är jobbigt tycker jag när jag blir så här rastlös! Då uppskattar jag ingenting längre utan allt känns som gammal skit, tyvärr går det ofta över i nostalgifasen och så kan jag inte släng någonting istället...hum...





Jaha, så var det dax att ge sig av till jobbet en stund igen då....

Dagensord blir:

Innan vi fick barn, gick jag hem efter jobbet för att få lugn och ro. Nu går jag till jobbet för att få lugn och ro (Simon Rudell)



Tack för att ni lämnar kommentarer och hälsar på hos mig fast jag är lite "oregelbunden" just nu!!

Många varma och regniga kramisar från semlan...

1 kommentar:

  1. Härligt med vuxentid & härlig shoppingtur. Klart din bror kommer gilla soffan! Gillar den du tittat på...snyggt!
    Kram Milla

    SvaraRadera