Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 25 juli 2010

Förändring kan göra susen....

Hej alla goa bloggisar!

Igår jobbade jag på LOCKRYDS SOMMARMÖBLER! Vi har fantastiskt roligt ihop på jobbet. Det är så skönt att man trivs på sin arbetsplats. Jag är lyckligt lottad som har så bra chefer. Det i sin tur leder till att jag är lojal och trofast mot dem. Jag vet hur det är att inte dra jämt med chefen oxå sen tidigare erfarenheter, och det är inte roligt! Man blir trött och irriterad och i mitt fall drabbades min familj oxå, då jag är så oerhört konflikträdd. De fick ta skit som chefen skulle tagit...Tur att man kan förändra saker och ting så jag kunde ta mig ur med hälsan i någorlunda behåll....Jag måste tacka familjen att de stod ut med mig under denna tid!

Jag vill också tacka er alla för era omtänksamma kommentarer om mig och min personlighet. Det var mycket som var tänkvärt bland de kommentarerna och jag kände mig omhuldad av era tankar....Tänk att så lite kan ge så mkt!!!! TACK!!

Idag presenterar jag mitt fyndade pressglas fat som jag köpte i stenungsund på den loppisen där som vi besökte under semestern. Ställde tvål och handlotion på fatet i badrummet nere. Blev supernöjd med det....

Nu ska jag strax ge mig av till jobbet för att sen kunna vara ledig igen ett par dagar. Det ska bli sååå skönt. Om man tror på väderleksrapporten så ska det fina vädret komma tillbaka redan i eftermiddag och fortsätta ett par dagar...håller tummarna! Kanske det blir en tripp till Helsingborg och ev Helsingör med...

Föresten var gubben min på IKEA och köpte ett skåp till mig fast det får ni se en annan dag....spännande! nyfikna?!

Dagens ord blir:
Framsteg är omöjligt utan förändring;och de som inte kan förändra sina tankar och åsikter kan inte ändra någonting (George Bernard Shaw)

Ha en go måndag!
Många varma kramisar semlan

10 kommentarer:

  1. Du är så härlig! Blir så glad att titta in till dig och läsa alla kloka ord :)
    Här får du ett av mig.

    Problem är till för att lösas och kan man inte lösa dem så är det inga problem.

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Mm, jag vet också hur det kan vara att inte trivas på sitt jobb, och sen känna styrkan i att kunna ta sig ur det.

    Idag jobbar jag på en arbetsplats som är oerhört trivsam på alla sätt och vis.

    Jag är SÅ nyfiken på vad maken köpt för något. Bilder! Bilder!!

    kramkram
    Ullis

    SvaraRadera
  3. Visst är det viktigt att man trivs med sitt jobb verkar som om Du trivs med Ditt. Själv har jag förmånen att jobba med det jag älskar,
    gamla grejer, även om det tar emot lite att det här är sista semesterveckan.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Bra gjort att ta dig bort från din förra arbetsplats!! Att trivas och även få ha roligt på sitt arbete är jätteviktigt:)

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  5. Ja tänk vad fel jobb och fel människor kan ställa till det. Känner igen mig i det du skriver. Fint det blev med pressglas fatet. Spännande att se vad det är för skåp...
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  6. Det är sååå viktigt att säga ifrån när man inte är nöjd. Jag är likadan som du , det tog tid innan jag vågade...

    Fint litet fat!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  7. IKEA & ett skåp...nu blir jag jättenyfiken:)
    Kram Du goa:)
    Milla

    SvaraRadera
  8. Låter härligt att du trivs så bra på jobbet. Joo, man har provat både och. Nu har jag en arbetsplats med underbara arbetskompisar o det är värt allt! Sött pressglasfat. Dom är ju så vackra tycker jag.
    Hoppas du har en fin sommar!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Hej Semlan!

    Ville bara säga att jag tycker om dig!

    Kram Fettot

    SvaraRadera
  10. Tack för din kommentaren hos mig, hissgardinerna var inte så svåra att sy..bara raka sömmar :-)
    Härligt när man trivs på jobbet, det gör jag också med trevliga arbetskamrater. Ditt jobb verkar vara kul, själv jobbar jag som kokerska på en skola..snart dags igen.
    ha en underbar dag..
    kram Anneli

    SvaraRadera