Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


måndag 22 november 2010

Lite gammalt...lite tråkigt...


Hej alla goa bloggisar!
Det var längesedan jag hann fota nu, så idag får ni hålla tillgodo med gamla bilder från mitt arkiv tagna med en gammal kamera. Lite suddiga och inte en så bra fotograf bakom kameran, men kanske lite att se på iaf.

Skålen har jag drejat själv och pyntat med ljus och mossa...Tapetsera om fick vi med göra då ljuset välte på väggen och gav dåvarande tapeter fläckar...hum...
Jag gillar att plantera växter i grupper till jul och här är en liten grupp jag gjort...Ser att jag varken kan stryka eller fotografer*ler
Får fortsätta plugga igen...känner att jag inte har något roligt att delge er idag...bara grå tråkig vardag....ville ändå titta in och säga hej till er alla rara som hälsar på hos mig på min lilla blogg!
Börjar kännas lite tungt nu med allt mörker och alla privata påfrestningar som varit. Försöker att bara göra det jag vill och det jag tycker ger energi, men energibovar flockas runt mig och jag kan inte säga nej...jobbar på det iaf! Men ibland känns det tröstlöst! Nu får det snart hända något så jag finner lite livsgnista igen...
Dagens ord blir:
Ingenting är skadligare än ett sorgset sinne!

Ha en bra kväll...kramis semlan

5 kommentarer:

  1. Stå på dig, energi bovar ska undvikas så mycket man kan! Inte alltid lätt, men försök.

    Jättefint pyssel du visar och det där med tapeten var otur, men du kanske fick en ny finare:)

    Ha en skön kväll.
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt att göra egna grupper...
    det gillar jag åxå,
    fin skål du drejat, skulle kunna tänkt mej en sån till julgodiset ;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. fler som har det tungt just nu ser jag!:( Jobbigt, men någon gång måste det ju vända!
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Dreja har jag aldrig gjort...men vilken fin skål du har gjort. Det är så givande att titta in hos dig och läsa dina "dagens ord". Jag hoppas advent kan få en tråkig vardag till att bli lite ljusare, för dig, mig och många andra... Kram Sofie

    SvaraRadera
  5. Ryck upp dig gumman! Tänk på orden du skrivit längst ner... Kanske snart dags för ett besök här, så skall jag få dig att skratta. Den med kulorna i grenen hade jag hört men är alltid rolig. Vet du förresten varför tomten har så stor pung? Han kommer ju bara en gång om året...
    Kram på dig Semlan!
    Kram Pia

    SvaraRadera