Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


lördag 17 december 2011

Julreportage!

Godmorgon alla goa bloggisar!
Idag är vårt hem med i Expressensbilaga LEVA OCH BO för er som är intresserade av att läsa artikeln. Det är Anna Truelsen och Jonas Lundberg som gjort det fina reportaget...de var så mysiga människor att ha att göra med!

Nu skall jag vara barnvakt åt lilla Edith medans hennes föräldrar gör julinköp på stan....ska bli så mysigt...älskar små bebisar, de luktar så gott och de går rakt in i hjärtat på mig.....

I eftermiddag skall vi på kalas och i kväll hoppas jag att jag får in min julgran....då skall det drickas glögg och spelas julmusik.

Nu är det dax för kaffe och Leva och bo....

Dagens ord blir:

Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen

Ha en underbar lördag mina vänner!
Kramis semlan

10 kommentarer:

  1. Hejsan,

    Kikar in för att önska dig en trevlig julvecka. Ska bli spännande att läsa Leva & Bo denna vecka ( vilken är ett måste att köpa varje helg).

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    tack själva . Du är en otroligt fin människa. Det var en toppen dag hos er!

    kram anna

    SvaraRadera
  3. Vad spännande ska köpa tidningen idag
    Nu blir det ut i skogen och hugga granar
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Vad kul med reportage tyvärr har jag inte tillgång till tidningen ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hittade hit från Annas blogg då skrev om reportaget, den tidningen måste jag ju självklart köpa i morgon.
    Ha en bra lördagkväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Ja då förstår jag varför jag inte hittade reportaget förra helgen! Trodde det var i Aftonbladet eftersom jag köpt expressens bilaga och inget hittade. Provar ikväll att handla den.
    Ha en mysig helg!!!

    SvaraRadera
  7. Va kul , den måste jag köpa imorgon:-)
    Ha en fortsatt mysig helg.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  8. Kul att hitta hit! (Via Anna och hennes fina reportage av ert vackra hem!)

    På återseende:)
    Mvh Milla

    SvaraRadera
  9. Va kul! Det ser ut som om ni har ett underbart hem:-)

    SvaraRadera
  10. Åh vad spännande!! Ska se om jag får tag i tidningen imorgon:)

    Ha en mysig fjärde advent!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera