Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 22 april 2012

En tavla av tavlor...

Godmorgon alla goa bloggisar!
Idag visar jag er min tavelvägg jag gjorde på kontoret häromsistens!
Gillar att göra "en tavla av tavlor"...

Idag ska jag arbeta på Lockrys sommarmöbler, vi är inne i början på vår högsäsong nu. Jag funderar på att införskaffa mig en lite grupp som kallas för torpet för att ha lite som " ett smycke" i den del av trädgården vi inte använder oss av (ut mot gatan). Vill ha lite zinklyktor ,fat och blommor där och fina dynor och en filt i somrigt mönster...

Ja, det är mkt trädgårdstankar just nu. Fick bekräftelse från skånebyggvaror att mitt växthus anländer före den 30/4 så i eftermiddag får jag nog ta tag i att börja med lite omorganisering där växthuset skall ha sin plats....ååååå vad jag längtar tills det är klart...givetvis får ni också vara med på färden!!

Dagens ord blir:
Även den som går sakta kommer fram

Ha en underbar söndag!
kramis semlan





Ps. Ni glömmer väl inte att vara med i min utlottning av hemlig vinst.... ?Ds.

7 kommentarer:

  1. Så roligt att ni ska ha växthus. Det förstår jag att du ser fram emot.
    Ha en fin söndag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Det var en fin tavelvägg, du har hängt
    dom så snyggt. Roligt och jobba med ute-
    möbler, den du vill ha är så fin.
    Ha en bra söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att få följa med på din växthusfärd....!!!

    Ha en skön söndag...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Nämen, ett litet återseende upptäckte jag då jag hittade hit via Klockargården. Då jag läste hos dig hette min blog Perfer simplicity men det var så länge sedan att jagknappt mindes namnet på min blogg. Jag har bytt bloggnamn och innehåll ett flertal gånger sedan dess men nu sitter jag och ler över att ödets nyck fick mig att hamna här :)
    Ha det gott! Milla

    SvaraRadera
  5. og husk....av og til kan det lønne seg å gå sakte!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)
    Herlig bildevegg du har laget,både tøff og koslig:)
    Jeg har nettopp malt litt og har store problemer med å henge opp igjen alle mine fine bilder....huff!
    Så misunnelig jeg ble på det veksthuset ditt,du kommer nok til å ha en herlig sommer der inne!!
    tOVEKLEM.)

    SvaraRadera
  6. det är snyggt att sätta tavlor ihop så däe. Jag har en hel vägg med bara familjetavlor. Man stannar ofta där och tittat en stund. Vad du ska längta att få igång växthuset.Det tar lite tid att montera också, minns jag.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej Semlan!
    Vad snyggt med tavlorna!

    Den där trädgårdsgruppen "torpet" är en klassiker, har den här hemma:)

    Vad spännnade med växthuset, ser fram emot att få följa det här på bloggen,

    Ha en trevlig kommande vecka,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera