Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 27 april 2012

Grattis bror Patrik på 40 årsdagen en dag försent!

Godmorgon alla goa bloggisar!

Vill börja med att tacka min bror för god tårta igår på hans 40 årsdag! Grattis, säger jag här på bloggen en dag i efterskott!


Nu har det börjat snurra nya ideer i huvudet på mig och jag har hittat fina bilder på google. Tyvärr var jag så slarvig även denna gången att jag inte vet vilka bilderna tillhör och hoppas att de tycker det är okey att jag inspirerades så mkt att jag lade ut dem här på min lilla blogg.

Första ideen var denna ljusslinga från claes ohlsson. Den kostar 249 kr och skall inköpas efter skolans slut idag till Hannas rum....Det var led belysning- helt perfekt!
Den andra iden är att fälla in sängen in till vindsuttrymmet som dessa bilder visar. På så sätt skulle Hanna få en större lekyta. Tycker det är jättefina bilder, dessutom visar de bra förvaring under sängen. Tänker att jag ska ta en tur till IKEA och titta på deras köksskåps stommar...
Nu är det dax för föreläsning: Språkutveckling!

Vill också hälsa alla nya läsare välkomna hit och så vill jag påminna er om min utlottning!

Ha en riktigt go fredag!
Kramis semlan

Ps: Måste bara tacka Lotta för den jättefina klänningen hon sytt åt mig till bröllopet...TACK! Du är underbar! Ni får se den här på bild efter 26 maj! Ds.

2 kommentarer:

  1. Hej Semlan!
    Du har en utmaning att hämta hos mig!Hoppas du antar den. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när man inspireras och får nya ideer..

    Kram Maidi

    SvaraRadera