Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


måndag 17 maj 2010

Valfråga: Inför söndags stängt!!!

Godmorgon alla bloggisar!
Idag ska jag till högskolan och läsa matematik...blääää....ett ämne jag inte gillar helt enkelt därför att jag är urusel på matte och därmed förlorar jag kontroll och det är något jag inte gillar att göra!!!!!!

Tröstar mig med att mina liljor blommar så vackert i tv rummet nu...varsågoda och njut av dem ni med*ler*


Jag nämde i tidigare inlägg att jag och pappa var och shoppa loss häromdagen och att han köpte en tunika till mig. Den är av märket ZAY och är köpt på Le och Landa här i Dalsjöfors. Jag tyckte kanske inte att jag hade råd just nu men då tyckte pappasen att jag var värd den! Jag fick förfrågan om hur den såg ut så här är den nu på bild.....

Det var ett vitt underlinne till som inte är med på bilden. Visst är den fin. Den ska jag ha på Alvas dop den 29 maj...TACK PAPPA!

Visst har den fina detaljer. Scarfsen har jag köpt tidigare från PRESENTRIKET. De har hur mkt scarfsar som helst till jätte bra priser!! Den blev lite gulton mot tunikan så den ska jag inte ha till. Jag tror att jag nöjer mig med ett halsband som min bästa vännina Ingela har gjort. Hennes vackra smycken ska jag visa er en dag...


Igår var det vår i luften och då blir man som barn på nytt... Även jag kan klättra i träd, dock inte högt för då får jag svindel....hihi...Barnen gillar att man försöker iaf och detta är kvalite´tid för mig! Att få vara ute med sina barn i vackert väder utan tjat och måsten är underbart! Det skulle vara allas rättighet att faktiskt kunna ta sig den tiden....och KUNNA njta av den!
Detär sååå mkt stress i samhället idag. Jag tror att jag ska bolla ut en stor valfråga så här i blogglandia:
-INFÖR SÖNDAGSTÄNGT IGEN (ej inom vård, polis och brandkår men alla konsumtionsaffärer-fabriker)!

Jag är helt övertygad om att Sverige som land skulle må bättre och det skulle i slutändan bli mer ekonomiskt med mer god hälsa och mer social kontakt inom familjerna vilket i sin tur skulle leda till tryggare ungdomar som inte behöver negativ uppmärksamhet för att få synas...! Kanske man har tid för ett besök hos den äldre generationen med om man fick lite mer tid!? Tycker mig se en skrämmande tendens till att äldre människor blir ensamma och övergivna i dagens samhälle. Rätta mig om jag har fel! Vill faktiskt ha fel i detta, men efter ett antal verksamma år inom vårdsektorn tycker jag att trenden påvisar ensamhet hos de äldre på äldreboendena...
Usch sååå tragiskt...politiker vill jag nog inte bli iaf*ler. Men jag tackar inte nej till en fallskärm...fniss...gör du?! Eller förresten, det hade jag nog gjort för jag tror inte jag skulle njuta av pengarna om jag inte förtjänade dem och jag visste att andra skulle få det sämre på min bekostnad...hum...
Idag ska jag åka till min lilla mamma och min bästa väninna Ingela ska hjälpa mig när jag klipper hennes hår. Ska shoppa lite nya kläder åt henne och nya hårspännen också. Det är dax för det nu! Hoppas att hon njuter av att ha oss där i sin närhet lika mycket som jag älskar att vara hos henne. Jag saknar hennes mentala närvaro något så fruktansvärt ibland! Tänk vad fort livet kan ändras! Ett ögonblick, två korta andetag...och inget är som förut!
Jag har sagt det innan och säger det igen: Ta vara på livet för du vet inte hur länge du har det i din hand! Uppskatta det du har och de du älskar. Vi är alla unika och värdefulla...ta hand om dig!
Som HC Andersen sa en gång: Hela världen är en rad underverk, men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardagliga.

Tack för era fina kommentarer, jag fick en påminnelse om att jag glömt jungfrun i inlägget om vilken blomma som hör till vilket stjärntecken. Förlåt! Det är 23 aug-22 september och det är lilja.

Ha en riktigt bra tisdag! Det ska jag försöka ha när jag förträngt matematikundervisningen*ler!
Tur att det finns god fika och mkt kaffe. När jag dricker det i morgon skall jag le åt Daniels galna upptåg på hans blogg. Han hälsar på här ibland och det tycker jag är sååå roligt!!Tack för glädjen du förmedlar även om den är crazy..hihi....

Kramis semlan


17 kommentarer:

  1. Hej vännen! Du har så rätt i det du skriver...Visst skulle det kunna se annorlunda ut! Ett besök hos en människa och ett ord kan betyda såå mycket för någon....Men idag har ingen tid med det känns det som! Hoppas att du får en bra dag hos mamma! Många Kramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  2. Mycket vacker tunika, låter som jag får ta en tur till Dalsjöfors. Gärdhem hade ju extra öppet imorgon läste jag i tidningen. HC Andersens ord är ett av de tänkvärda ord jag älskar allra mest. Vi har så bråttom och glömmer att se det lilla men ack så värdefulla i tillvaron...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Viklen jättefin tunika! Det kommer du att bli jättefin i till dopet. Så snäll han är som köpte den till dig...
    Och myckte tänkvärda ord också du skriver.. Mycket som man tar för givet.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  4. Så fin tunika, och så ljuvliga liljor!
    Hoppas det gick bra med matten igår!
    Ha en bra dag!
    Kram från Jonna ♥

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen!
    Vilken fin tunika, vilken gullig Pappa du har som gav den till dig:)

    Hu, matte är det värsta jag vet, avundas dig inte som läser det i skolan;)

    Minns när det var stängt i affärerna på söndagar, det hade säkert funkat att ha det igen:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej! Jättefin tunika du fick av din snälla pappa! Och jag håller med dig om att det är en skrämmande utveckling inom äldrevården nu! Inget får kosta pengar längre!
    Hoppas matematiken gick bra :)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Hej igen!!!!

    Så ljuvligt söt du kommer att vara i din nya tunika.
    Du har förresten en award att hämta här hos mig!!!

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Njuter av blommorna!!

    Kan typ 1+1=3 så du fixar säkert matte!!!

    SvaraRadera
  9. Vilken otroligt fin tunika du fick av din pappa! Skulle inte ha nåt emot söndagsstängt, skulle säkert vara skönt för dom som jobbar där också!
    Håller med dig om utvecklingen inom äldrevärden! Det är en tragisk utveckling!
    Den här dagen är den vi har, vad morgondagen för med sig vet vi inte! Därför är det, som du säger, så viktigt att vi älskar, uppskattar och tar hand om våra nära och kära och dom vi har runt omkring oss! Bara ett litet vänligt ord kan betyda så otroligt mycket för någon annan, och det kostar så lite att ge det!
    Hoppas det gick bra med matten!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  10. Snäll pappa du har, visst njuter man utav livet nu när man bjuder på så underbart väder, men jag anser att alla skulle var lediga mellan hägg och syren...:D KRAM

    SvaraRadera
  11. Nåmen har du samma tavla som jag..Gud välsigne vårt hem, vad roligt, kram

    SvaraRadera
  12. Mycket tänkvärt du förmedlar i ditt inlägg...Det är såå sant!
    Hoppas det går bra med din matte också=)

    Kraaaam/Nettan

    SvaraRadera
  13. Tunikan är jättefin, så snäll din pappa är.
    Jag tycker vi borde ha söndags stängt, tycker de ar synd att alla som jobbar på dessa caruhur och köpcentra ska behöva jobba på dessa hemska tider som att ha öppet fram till 8-9 på kvällen och som du säger på söndagar, man får väl planera sina inköp. Jag vägrar shopa på köpcentra åker hellre in till inner stan i Lund.

    HA det gott
    Kram anna

    SvaraRadera
  14. Hoppas att din dag blev lyckad igår....Önskar dig en trevlig o skön onsdag vännen! Kramis Therese

    SvaraRadera
  15. Hej Semlan!

    Vilken ljuvlig tunika - och pappa:)

    Hoppas det gick bra med matten för dej?

    Ha det gott - kram!

    SvaraRadera
  16. Vad gulligt av pappa!! Så fin tunika;o)

    Tänkvärda ord, tack för dom!!
    Ha en bra dag!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Åh så mycket fina bilder.... och tunikan var så fin!
    Sådan snäll pappa du har!
    Tänkvärda ord du skriver.....
    Hoppas din dag!
    Blir bra!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera