Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


tisdag 27 juli 2010

Min stege till 7:de himlen!

Godmorgon alla bloggisar!
Idag har jag haft sovmorgon, såååååå skönt! Vaknade av att det luktade kaffe och att äggkokaren tjöt. Gubben min var snäll och gjorde frukost...mmmmmmmmmm...


Gick ut i trädgården en stund och njöt av det fina vädret och den "perfekta" värmen...Ljuvligt!
Jag tänkte att min blomsterstege nog är stegen till 7 himlen fast jag inte riktigt fattar det mellan varven....


Jag gick runt i trädgården en stund och njöt och plockade mig en handfull smultron...

Idag ska vi i familjen (de som är hemma) åka ut på äventyr...Det ska bli mysigt. Det lutar åt Gränna eller Alingsås. Vi ska ha frukost möte om detta nu....Vad det blev får ni se en annan dag!!
Jag lovade att ni skulle få se vad vi införskaffade på IKEA häromdagen. Nu ska ni få er nyfikenhet stillad. Ett skåp till köket ...Vi saknar förvaringsutrymmen så detta ska vi ha som ett litet skafferi...




Hade ett litet hörn där det passade in....Vi blev nöjda...får se om jag kan visa lite mer helhetsbilder från köket en dag....Är ofta så ljust där att mina bilder blir skitdåliga rent ut sagt. Skräp bakom kameran antagligen*ler, men kul är det!
Än har jag inte fått någon taskig kommentar på min blogg och jag hoppas innerligt att det förblir så, men jag lider med tex pysseliten som fick så taskiga kommentarer häromdagen!
Hur beter sig folk egentligen?
Nähä, dagens ord blir:
Bete dig som du skulle vilja vara och du kommer snart att vara som du beter dig(George W Crane)
Med detta visdomsord hoppas jag innerligt att man önskar bete sig bra och visa respekt och empati med andra! Annars är det ju bortkastade visioner...
Nu är det dax för frukostmötet hör jag!
Sköt om er alla underbara där ute!
Kramis semlan

10 kommentarer:

  1. Hallojsan!

    Ja den där stegen med den slingrande clematisen var ljuvlig..smultron likaså :)
    Ha en fin utflykt!
    Kram sanne

    SvaraRadera
  2. Om du visste vad jag älskar dina visdomsord !! Var får du alla från ?? Jag har flera böcker med ordspråk och dylikt, men de flesta är tråkiga. Tidningen Barometern hade det här i lördags ! "Varför ska man kasta bort 1/7 av sitt liv på måndagar?". Hur kul är det !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Semlan!
    Vad lyxit att nån gör frukost till dig!
    Din lilla morgon promenad lät på nåt sätt lite romantiskt, som från nån film:)
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blir som skafferi.Vilken bra idé & med sådana fina burkar i blir det verkligen dekorativt:)
    Ha en trevlig utflykt...kram Milla

    SvaraRadera
  5. Va fint med både stege och nytt skåp. Det är så kul med nya saker - för kul ibland kanske :-D

    Ja, jag förstår inte heller varför nån vill lämna elaka kommentarer. Vad får dom ut av det? Vilka mår bra av det? Nä, om man inte håller med eller skulle vilja komma men en egen reklektion på saker och ting så går det att säga på en mängd olika sätt utan att vara elak.

    Kramkram goa du
    Ullis

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Mysigt med en dagsutflykt!! Kanske blev lite polkagrisar då....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej Semlan,
    Long time no seen.......hoppas allt är bra med dig. Jo den 8 augusti har hela sverige öppna privata trädgårdar. Gå in på trädgårdsriket.se och sök där du bor så kanske du kan komma till någon som visar sin privata trädgård denna dag.

    Ha det bäst
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Härligt att bli överraskad med frukost, det gör min man ofta. Han är piggare än jag på morgonen, men jag är pigg på kvällen. men nu får jag nog krypa ner. Härligt med stegen!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Mysigt och snyggt med stegen. Det blev fint med skåpet. Förresten vilken fin blogg du har. Hoppas ni har/hade en trrevlig utflykt.

    SvaraRadera
  10. Så härligt med en stege som leder till sjunde himlen :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera