Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 10 maj 2015

Hallprojektet...

 
Hej alla goa bloggisar!
 
Vad gör ni denna söndag?
Jag sitter vid datorn och kollar in de bloggar jag tycker om att besöka lite då och då och visar ett litet livstecken genom att lämna en kommentar i kommentarsfältet längst ned på inläggen. Alltid trevligt att få kommentarer, tycker jag, så man vet att man har lite påhälsningar här i blogglandia!
 
Idag ska ni få se förra årets projekt när vi gjorde om våran hall. Jag blev så nöjd med resultatet. Vi hade verkligen superlitet i hallen och inga förvaringsmöjligheter när man kom in. Jätte jobbigt med kläder och skor överallt! Det var bara en lång korridor...
 
Så här blev resultatet:
Vi beslutade att öppna upp väggen ut mot två förråd som man gick in genom utifrån och göra en klädkammare där och sätta in skjutdörrar med spegelglas inifrån istället..
 
 
 
Sen blev det lite extra förvaring där hatthyllan satt innan med hjälp av Billy hyllor från Ikea. Där i har vi numera skor etc...så bra att slippa se!
 
Nedan ser ni hur projektet växte fram:

 Så här såg det ut när vi rev väggen...Blev en rätt stor yta som tittade fram.
 Det damma som bara attan fast vi "städade" hela tiden så hade vi ta mig tusan byggdamm uppe på andra våning...Tack vare speglarna i skjutdörrarna känns hallen dubbelt så stor och inte som en lång korridor längre! Det var blåbetong i väggarna så vi har radonmätt huset. Vi blev glada då det var 140 i snitt. 200 är ju gränsvärdet som ej får överskridas...Alla hus måste ju tydligen radon mätas innan år 2020. Vi var oroliga att vi hade radon i huset och det känns som en lättnad nu när vi fått resultatet av mätningen.
Här hjälper svärfar till med elen tillsammans med gubben.
 Äntligen tar det form...Inredning köptes på Ikea.
 Nu är bara golvet kvar att lägga sen så är det färdigt...


Ja, och som ni ser är det nu fullastat med ytterkläder, cykelhjälmar, skor, kepsar, vantar, mössor, halsdukar, scarfsar etc...

Det blev jättebra förvaring tillslut och som sagt jag blev nöjd med resultatet. Nu slipper man se allt hänga framme och det är så skönt tycker jag!

Nu ska jag gå och laga middag till mig själv, eller så äter jag gårdagens rester av potatis och köttfärsgratäng. Det är bara jag hemma. Gubben grejar med bilen så den stora tösen ska få en bil. Hon och Simon har gått delade vägar så hon blir utan bil. Väldigt ledsamt! Vi hade inte en aning om att det inte hade det bra tillsammans! Det tror jag inte Marika hade heller, hon älskar Simon väldigt mycket och Noel känns som "vårat" barnbarn. Det blir en jobbig period för dem framöver. För oss också. De har ju köpt hus och byggt upp ett liv ihop de senaste 5 åren så det är mycket som måste ordnas med så det blir så bra som möjligt för alla inblandade...

Gabriel och Ellinor är hos Elin och Emil och fiskar i ån och Hanna är hos en kompis. Hon har varit borta sen i fredags...Tomt och konstigt när alla är utflugna samtidigt! Jag vilar faktiskt bättre när de är hemma i krokarna. Känns tryggare! Skulle ju egentligen kännas skönt att vila i ett tomt hus!?!?!

Nä, nu suger det i magen efter lite go mat. Vi höres en annan dag!

Kramis semlan

4 kommentarer:

  1. Vad fint ni fått i hallen.
    Stort och gott om förvaring.

    Fint att höra att du mår lite bättre nu, ta det nu lugnt så du inte går tillbaka för tidigt till arbetet.
    Kroppen och psyket tar tid att läka.

    Idag tar jag det ganska lugnt, ska bara fixa middag och tvätta lite.....................läsa några inredningsmagasin, blogga en stund....................skönt Söndagsledigt.

    Ha det gott nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter härligt Anneli! Jag ska försöka lyssna på ditt råd att ta det lugnt...inte lätt...kramis semlan

      Radera
  2. Så fint det blev i hallen, mycket bra
    förvaring. Och det var snällt av maken
    och fixa bil till dottern.
    Fin söndagskväll och kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad gör man inte för sina barn...kramar tbx😃

      Radera