Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


tisdag 12 maj 2015

Ultraljudsbesök med Elin...






God morgon alla goa bloggisar!

Idag var det upp och hoppa med ett leende på läpparna. Idag ska jag nämligen få följa med på Elins ultraljud på lasarettet i Borås. Ska bli så spännande, som blivande stolt mormor, att få se de små liven! Båda två...idag får vi se om det blir enäggs eller tvåäggstvillingar!

Det var bara att studsa upp och titta sig i spegeln och dra en kam genom håret så man ser hyfsat snygg ut nu inför besöket...
Man kan ju göra det bästa av sig själv åtminstone... ler...

Bilderna idag är från vår sängkammare. Där tillbringar jag mycket tid just nu! Ska bli roligt att ta sig ut ur huset och få se något annat än denna vy...

Idag har jag sökt om min tjänst som hem och konsumentkunskapslärare och bildlärare. Jag är orolig över att tjänsten inte blir min då jag blivit sjukskriven igen. Jag har haft tjänsten i 2 år nu, och jag trivs så bra med mitt arbete. Det ligger som en klump i magen av oro över att förlora jobbet också nu när jag är sjuk eftersom tjänsten läggs ut varje år och de vill väl ha "friska" personer. Jag har en tentamen kvar att göra på högskolan i Borås. Den är i augusti, sen är jag färdigutbildad! Detta är oerhört stressande! Ligger och mal och mal...tjänst, sjukdom, tenta, ekonomi, "vardagen" etc.

Nä nu är det strax dags att fara till Borås...sköt om er!

Kramis semlan

3 kommentarer:

  1. Vad roligt för dej att bli mormor ;)...och till två på en gång också...det lär nog dröja hos mej...dottern fyller 20 nu i juni...ha en fin dag !
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi då är det inte säkert det dröjer så länge...Elin fyllde 20 i september...kramis semlan

      Radera
  2. Vad roligt för dej att bli mormor ;)...och till två på en gång också...det lär nog dröja hos mej...dottern fyller 20 nu i juni...ha en fin dag !
    Kram bia

    SvaraRadera