Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


torsdag 7 maj 2015

Hanna har blivit med "nytt" rum...

 Hej alla goa bloggisar!
Idag sitter jag och tittar på bilder som jag överfört från min telefon till datorn. Typ 1300 bilder. Hittade kort på när vi renoverade Hannas rum innan jul och ger er en bildkavalkad på detta...
Vi öppnade upp ett hål i väggen där vi sänkte in en 120*200 cm säng och byggde en ram/hyllkant runt. Vid huvudändan går det öppna och förvara sängkläder till övernattade kompisar...

 Hästtapeten fanns ju sen innan och den fick vara kvar, resten fräscha vi upp med ny vit färg...
 Storasyster Elin sover över och de får frukost på säng i "nya" sängkammaren...
Stor tjej behöver plats för smink och spegel och det löste vi på detta sätt...
Hästböcker i massor täcker hela bokhyllan...
 
Vi blev väldigt nöjda allihop med Hannas rum. Hon är inte en liten flicka längre utan har ju fyllt 11 år. Klart hon ville bli med "nytt rum"!
 
Idag har jag ont i ryggen. Förkylningen har inte heller släppt ännu. Jag är så trött på detta nu, men jag orkar inte heller gå ut och gå och pigga upp mig själv, så lite kanske jag får skylla mig själv. Frisk luft bör man ta sig varje dag. Tur jag passar hundarna medans pappa och Anita är i Alanya så jag kommer ut lite iaf. Annars hade jag väl legat i sängen dygnet runt!
 
Ha en bra dag så höres vi!
Kramis semlan

6 kommentarer:

  1. Så smart och fint med sovalkoven, dottern
    har ett jättefint rum. Gillar tapeten också.
    Krya på dig kram/AM

    SvaraRadera
  2. Oj vilket jobb men så fint det blev! Kul att dokumentera allt med mobilen...
    Önskar dig en härlig kväll!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Oj vilket jobb men så fint det blev! Kul att dokumentera allt med mobilen...
    Önskar dig en härlig kväll!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Åhhhh så fint!
    Härlig helg till dej,
    Kramar kathrine

    SvaraRadera
  5. Hej Semlan!
    Vad kul att höra från dig igen, hoppas allt är bra! Vad kul att du ska bli mormor, stort Grattis! :)
    Vad fint rummet blev, förstår att dottern är nöjd!
    Ha en fortsatt trevlig helg, Kram Jenny

    SvaraRadera