Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


måndag 11 maj 2015

Köket!

Go´morron alla goa bloggisar!

Idag får ni se lite ifrån vårt kök...Det är det rummet som används flitigast, förutom sängkammaren utav mig. Det blir ju ett par omgångar med måltider varje dag. För ett par år sedan var vi stor familj, men nu är ju två av barnen utflugna...
 Ja, jösses vad tiden rusar iväg....Även om några är utflugna är vi nästan alltid fyra hemma, sen är det ju flickvännen till Gabriel, Ellinor, som hälsar på då och då. De stora barnen med respektive kommer också allt som oftast så mer vanligt är att vi är nio-tio stycken personer vid bordet istället för fyra...

 Jag tycker att det enda man gör är att jobba, laga mat, diska, tvätta och städa...

Tur man har de man älskar omkring sig för annars skulle man väl aldrig få tid tillsammans...

Tycker inte ni att tiden rusar?
Tänk förr vad låååååångt ett år var, nu känns det som att man inte hinner med. Härom dagen fick jag stanna upp i tanken och säga till mig själv att påsken faktiskt var för flera veckor sen och att det snart är midsommar...känns som om jag missat sportlovet och första maj med...om jag tänker noga vet jag ju att det har varit redan, men mentalt fattar jag inte att vi redan närmar oss mitten av maj....hur gick det till...ler...light dement kanske?!

Nej, demens är inget att skämta om. Min mamma drabbades i tidiga år. Det var fruktansvärt att se hur hon kämpade med detta! Jag hoppas innerligt att det tar många många år innan någon i min närhet eller jag själv drabbas av denna sjukdom...skrämmer mig faktiskt! Usch, detta ämne släpper jag...blir helt kall och orolig när jag tänker tanken....

Nu på morgonen har jag ring fastighetsägaren och Marika får den lägenhet vi tittat på nu i helgen. Det är en helt underbar vindsvåning, 2,5 rum och kök på Jägaregatan. Walk-in clothet, skafferi, snedtak, panelklädda väggar och massor med förvaring. Sååå himla mysig!! Detta kommer bli hur bra som helst! Nu blev hon glad! Jag med...

Idag ska pappa och Anita hämta hem Gucci och Frida. Pappa ska klippa Gabbe. Skönt med sommar frilla! Jag ska städa lite om jag orkar...ligger och vilar lite mellan varven och grejar lite...det får ta tid!

Ha en go måndag!

Kramis semlan


1 kommentar:

  1. Tänkte kika in i din blogg ;)....härlig läsning ;)).....och köksmöblerna var i min smak...fast jag gillar mest den råa stilen...men har inte det hemma, hihi....bara i mitt bloggrum....man kan ju inte göra om i hela huset bara för att man gillar olika stilar, eller hur ?....men inredning är ett stort intresse hos mej...bland det bästa jag vet ;))
    Ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera