Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 17 maj 2015

Rensa land...

God morgon alla goa bloggisar!
Tröttnar aldrig på att ta kort nu när äppleblommorna blommar där vi sitter och fikar. Har visat er liknande bilder innan men jag bara älskar denna vyn.

 Pappa har varit och hjälpt till och rensa landen denna helgen. Det är jag evigt tacksam för!!
Jag har tvättat spetsarna som jag har som "solskydd" i växthuset. Ger lite skugga så det inte blir olidligt varmt där inne på sommaren.
 Jag önskar att jag kunde sitta som han på bilden (fr Google bilder-robotgräsklippare). Min högsta materiella önskan just nu är att få äga en sådan robotgräsklippare. Tänk vad härligt att bara se en välklippt gräsmatta och ta igen sig istället för att springa runt som en idiot flera gånger i veckan...

Det får jag göra nu...springa runt som en idiot alltså....fast i ärlighetens namn är det ofta gubben som sköter gräsklippning och resning etc. Då ligger jag i växthuset och ser på...hihi...kanske det inte är nödvändigt med en robotgräsklippare i alla fall...Mohahaha.... (skoja bara, jag tvättar städar och lagar mat när han klipper gräset och gör andra sysslor)

Skulle mycket gärna vilja att de uppfann en "ogräsrensarmaskin" istället! Den vore ju oumbärlig!

Jag hade sett fram emot att min väninna Jenny och hennes dotter, Joanna, skulle komma på visit denna helg, men i sista minuten blev resan uppskjuten. En av deras hästar hade blivit sjuk. Det var ledsamt tycker jag. Jag hade sett fram emot besöket, men det blir inte alltid som man vill...nu får vi se fram emot ett besök längre fram istället.

Idag ska vi fortsätta i trädgården. Pappa och Anita kommer förbi i eftermiddag och hjälper till. Vi ska plantera Dahlia lökar och rensa mer ogräs. Sen ska vi hämta hem dottern som sovit över hos sin vän Thilda.  Ja, att det finns att göra är det ingen tvekan om...blir nog inte så länge jag kan vila i växthuset idag heller!

Ha en skön söndag!

Kramis semlan

8 kommentarer:

  1. Du har det så fint.
    Som svar på din kommentar hos mig, så är det inte alltid en idyll här heller. Man kan bli tokig ibland. Men just idag så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja, ibland blir man tokig och ibland lyrisk....kramis

      Radera
  2. Så långt har inte vårt äppelträd kommit i blomningen,men det är på gång ;))...och vad kul med ett växthus...jag drömmer om ett härligt växthus där man kan sitta och mysa med kristallkrona i "taket" hihi...nu ska jag öppna min loppis i några timmar...går inte så väldans bra...folk bara åker/går förbi och har inte tid att titta in, hehe....men skam den som ger sej ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Så fint växthus du har, vackert med
    tyget som du hängt upp. Och hos oss är
    det ombytta roller, jag klipper mycket hellre
    gräs än städar, så vi har bytt.
    Ha en fin söndag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Hej! så synd att eran träff blev inställd ;( men det går fler tåg antar jag :) så mysigt du har det,växthus har man mycket nytta av både för både kropp o knopp och växtlighet förstås :) ha det gott kram Jessica

    SvaraRadera
  5. I think these must be useful to you.
    เว็บหวยออนไลน์
    Thank you for your interest.

    SvaraRadera