Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 18 november 2011

Advent kommer smygande...

Godmorgon alla goa bloggisar!
Nu kommer jultider smygande in i våra hem!
I Tv-rummet har det fått komma in stora enar och goa kuddar, plädar och pälsfiltar....så mysigt att kura ihop sig under en go filt och titta på tv och slappa....Det ska vi göra ikväll...Lite go mat blir det med. Potatisgratäng och fläskfile med ädelostsås och sallad får det nog bli. Ska in till Ica Maxi och handla om en stund, men först ska jag till min läkare på besök...genomgång av mediciner och hälsa...är faktiskt lite nervös inför detta besöket! Usch!

Dagens ord blir:
Prisa ej dag förrän sol gått ner.

Ha en go fredag ni där ute!
Kramis semlan

14 kommentarer:

  1. Halli hallå!

    Så jätte fint du har gjort det......när kan man flytta in? fniss
    Jag håller oxå på med adventsstöket här hemma.
    Känner att jag kan hämta mycket inspiration hos dig!!!!!!!!!!!!

    Ha en underbar helg
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  2. Jag ska också börja lite smått i helgen, kan inte låta bli...fniss :-) Mysigt med "päls" kudde i soffan, blir så ombonat och vintrigt. Lycka till med läkarbesöket och trevlig helg. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvligt god fredagsmiddag - vill ha! :-)
    Trevlig helg på dig och hoppas att läkarbesöket går bra.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Good luck at the doctors...yes tonight we will have the open fire on and snuggle on the couch under blankets. with candle light too of course ! Have a cosy weekend !
    Gail x

    SvaraRadera
  5. Hej igen vännen!
    Du frågade om min blomma. Det är en hård mall som man kör in i en maskin. Man vevar på maskinen (cuttlebagen) och ut kommer bitarna, sedan är det bara att vika pappret och simsalabim så har det blivit en blomma. Ja, nu vet du det.

    Måste hålla med tidigare kommenterare om att din fredagsmat lockar verkligen i gommen.Mmmm, man vill haaaa!!!!!!

    Mys i soffan och ha det bra!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Ert tvrum är så trevligt! Ska bli så kul att se reportaget! Har inte fått någon datum ännu!julkänslorna hänger sig kvar sen jag var hos er!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vackert vackert underbart vackert!!!

    Ha en ljuvlig helg/ Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Det ser mysigt och inbjudande ut.
    Hoppas att allt gick bra på läkarbesöket.
    Trevlig helg!
    kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Åhhh. så mysigt ni har det. Förstår att du vill krypa upp i soffan och mysa.
    Hoppas det gick bra hos läkaren. Sköt om dig!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  10. Hej Semlan
    Ni har det sååå mysigt i ert hem. Du har
    verkligen känsla för inredning.

    Önskar dig o familjen en mysig skön helg.
    Kram fr pyssel Lotta i Kalmar

    livetsbergodalbana.blogg.se

    SvaraRadera
  11. Jag har en fråga till dej.Klickade på din länk och bild hos Håkans bloggparty.Och då kommer jag till min sida för att göra nytt inlägg.Det var likadant förra veckan,men efter ett tag så fick jag upp att sidan inte kan visas.Men den här veckan kommer jag tillbaka till min sida hela tiden.Är du snäll och kollar upp det här.För jag vet att jag inte har gjort något.Och så här vill jag inte att det ska vara.

    SvaraRadera
  12. Hoppas det gick bra hos doktorn! KRAM

    SvaraRadera
  13. Vad fint och trivsamt du har det!
    Hoppas läkarbesöket gick bra!
    Ha en mysig kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. Hoppas besöket gick bra :) vilken mysig bild..du får nog påminna tomten om hattaskarna för dom säljer som bara den..ha en fortsatt skön helg, kram

    SvaraRadera