Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


torsdag 17 november 2011

Skolarbete prio ett...

Godkväll alla goa bloggisar!
Jag har massor med skolarbeten som måste in så just nu har jag inget roligt att visa eller skriva om, men det kommer....Jag ska skriva om problematiken inom ämnet tvätt, genus och vanor samt en rapport kopplat till personligt mål på vfu, vilket är betyg och bedömning i enlighet med Lgr 11.

Ja, skönt att detta snart är över så man får börja arbeta med ungdomarna. Det är ju det jag längtar efter...I dag fick jag höra att jag var fet chill, skulle tydligen vara himla bra! På utvärderingen skrev en grabb att det var den bästa hemkunskapslektion han haft. Då blir man stolt!



Bild fr googel/bilder/taco
Jag var nog fet chill här hemma med då jag lagade tacos ikväll...Det är poppis!!

Nu ska jag fortsätta plugga! Ville bara titta in och tala om varför jag inte hälsar på er här i blogglandia och varför inte inläggen kommer dugga tätt....

Dagens ord:
Man hör vad man vill höra.

Ha en go torsdag!
Kramis semlan

5 kommentarer:

  1. Ser smaskigt ut med tacos
    Lycka till med pluggandet
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Duktig du är som studerar, lycka till!!
    Tacos är aldrig fel, smaskigt:)
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Fin komplimang du fick, det kan ju vara bra med en översättning så att man förstått rätt ;0)
    Du är duktig som studerar!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Du har det ungefär som jag, du : ) Här är också inlämning av arbete på gång. Har tänkt sitta hela helgen! KRAM

    SvaraRadera
  5. Lycka till med plugandet, kika in när du har tid och ha en riktigt skön helg nu.

    KRAM Helena

    SvaraRadera