Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 20 november 2011

Söndag med korvgrillning och tipspromenad!

Hej alla goa bloggisar!

Vill börja med att gratulera min makes bror Ulrik på 40 årsdagen som var igår!!
Även Ida fyllde 21 så gratulationer till henne med!!!
HURRA HURRA HURRA HURRA hoppas ni hade en bra födelseda´!

Idag ska jag och min man vara klassföräldrar i Hannas klass. Vi ska ha tipspromenad med korvgrillning. Vi ska samlas vid slalombacken för att promenera till härstorp, där ska det grillas korv. Under promenaden har vi ordnat med tipspromenad och sex stycken stationer där det ska vara lite gissningslekar mm. Ska bli kul...


Vi var och åt frukost häromdagen uppe på slalombackens topp. Man ser långt där uppe. Tyvärr får man inte gå upp i tornet. Fast med min höjdskräck hade jag aldrig klarat av det iaf.

Jag gjorde lite färdiga mackor och fika och tog med upp....

Finns inget godare än att fika utomhus! Gucci och Frida fick lite och mumsa på med...Helt otroligt vad varmt det är ute fortfarande. Igår hade vi 10 plusgrader, Idag verkar det bli något liknande, fast det är inte blå himmel utan dimma i massor...



Nu ska jag steka bacon och göra äggröra tills resten av familjen behagar vakna till liv. Ibland är det mysigt att göra det där lilla extra man inte hinner så ofta!


Sen ska jag fortsätta att greja inför advent nästa helg och så ska jag hinna med att gå på ett scarfs och inredningsparty i kväll hos Angelica ihop med äldsta dottern Marika, Elin och Marikas svärmor. Ska bli mysigt!


Dagens ord blir:

På rullande sten växer ingen mossa.


Ha en bra dag mina kära vänner!

Kramis semlan


Ps Doktornbesöket avlöpte väl, nu ska vi se vad provsvaren säger....kommer inom någon vecka d.s

12 kommentarer:

  1. Längtar till fjällen när jag ser dina bilder.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken mysfika, och ingen dålig utsikt ni hade heller. Häftigt och sitta där uppe. Låter som en jätterolig dag idag också, grillad korv är så gott när man är ute och grejar.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Även här nere i södra Sverige ligger dimman tät! Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  4. Vilket häftigt fikaställe !! Håller med....gillar picknick. Det verkar ha fullt upp den här veckan. Det har nog många förresten. Första advent är lite speciellt. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. GRATTIS till jubilaren :)
    Å ......det där var fint ställe :)
    å missa nu inte.....

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.....
    redan 84fina bloggar med..
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  6. I discover your blog! It's very nice!!! Lovely pics and great music!
    Kisses,
    Cristina

    SvaraRadera
  7. Låter som om du haft både en rolig och mysig helg.
    Kul kombination på partyt ikväll, hoppas du fyndar nåt fint!

    Ha det så bra i veckan från Loo!

    SvaraRadera
  8. Mycket mys! Härligt! Hoppas att dagen avlöpte väl!
    Ha en fin vecka!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att ni fick en riktigt fin dag!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Då hoppas jag på bra provsvar. Och så vill jag säga att det är verkligen så mysigt och hemtrevligt hos dig och då tänker jag inte bara interiörsmässigt. Helt enkelt du själv som är så himla mysig och även sprider fullt med klokheter omklring dig - I like, a lot! :-)

    SvaraRadera
  11. Va mycket fint du har!!!
    Låter mysigt med både korvgrillning och mys med dotter! Ha en mysig kväll!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Hope your day went well...looks nice ! Gail x

    SvaraRadera