Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 27 november 2011

Första advent 2011

Godmorgon alla goa bloggisar!
Nu börjar nedräkningen till julafton på allvar!
Endast 4 söndagar kvar....sen är det Julafton!
Tiden bara rusar....

Nu har jag tänt första ljuset i stakarna jag gjort i ordning tills idag.

Önskar er alla en underbar första advent.

Idag blir det en hektisk men mysig dag hos oss. Vi börjar med mysfrukost och läser i hemmets bönbok. En bok som vi tar fram och läser ur varje adventshelg. En tradition vi haft sen Marika föddes 1990. Vill lära barnen att julen är något mer än bara julklappar....

Kl 12.30 ska vi ha lunchgäster, bästa väninnan Ingela med fam kommer hit. Jag ska bjuda på mandellax med pressadpotatis och vitvinsås samt kokta gröna ärtor och sallad....sen blir det kaffe och mjukpepparkaka, som står i ugnen i skrivande stund....mmmmmmmmm

Kl 15.30 kommer min andra bästa vännina Pernilla. Vi ska gå på opera, Tosca, på operahuset i göteborg. Det skall bli en fantastisk upplevelse! Jag har aldrig varit på opera förut och ser verkligen fram emot detta...




Bildkavalkad från Göteborgsoperan-tosca...

Nu ska jag sätta fart med allt som skall göras!


Dagens ord blir:


Var man egen lyckas smed!


Kramis semlan

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni har framför er. Hoppas ni slipper drabbas av stormen som utlovats. Här myser jag i soffan med barnen.
    KAn man beställa middag hemskickad från er? ;-)
    Låter mumsigt!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  2. så fint ,ha en fin dag på operan jag tror nog det blir en stor upplevelse för dig ,Kram,Nette

    SvaraRadera
  3. Wow vilken dag du har framför dig : ) Traditionen med att läsa i böneboken tycker jag låter som en väldigt bra tradition. Kram

    SvaraRadera
  4. Ha en fortsatt trevlig advent...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Ja nu har nedräkningen börjat! Hoppas ni fått ha en skön första advent, även om ni hade en hel del på dagschemat! Vilken fin tradition att läsa ur bönboken!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vilken fin och intressant Första advent du har firat !! Här har det pysslats med familjens tjejer !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Men va härligt det låter !!!
    Ha en bra vecka!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera