Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


lördag 12 november 2011

Pyntet vid ytterdörren..

Godmorgon alla goa bloggisar!
Idag får ni se lite detaljbilder från hörnet vid vår ytterdörr som jag pyntat!

Jag julade tidigt där i år pga julreportaget de har gjort härifrån...gubben trodde inte jag var klok som tog hans skridskor till hyasinterna...hihi...Helhetsbilden får ni se är det publiceras i (expressen) Leva och bo framöver...lovar tala om när...


Idag ska jag handla mat i stora lass. Ikväll kommer alla barnen och respektive samlas på middag för att fira far en dag i förskott...Jag funderar på vad jag ska ha som förrätt just nu, men till huvudrätt blir det heta curryräkor, sallad och ris och nybakt bröd med soltorkade tomater, fetaost och oliver och till efterätt blir det pannacotta med hallon och mango. Efterätten ska äldsta dottern Marika göra....mmmmmmmmmmmmumsigt!


Jag ska även handla inför kommande farsdagmiddag i morgon hos min styvfar. Jag ska då laga en riktigt klassisk söndagsmiddag. Det blir helstektytterfile med gräddsås, pressad potatis, svartvinbärsgele, inlagd gurka och smörkokta morötter, och till dessert blir det äpplekaka med vaniljsås....så idag åker förklädet på för ett par timmar i köket...


Pappa gratulerade vi i förskott i torsdags då de kom ner från Uppsala en sväng. De ska ut och resa, så Mikael ska köra dem till landvetter under dagen idag med...


Nähä go´vänner, nya som gamla, nu ska jag köra näsan i kokboken och leta förätter....

älskar att laga mat och planera middagar, ger mig en stunds lycka!!

Dagens ord:

Var skall sleven vara om inte i grytan?

Ha en go lördag!

Kramis semlan


PS: Är fortfarande förkyld och har ont i svalget, men är bättre idag, som tur är, det värsta med att vara sjuk är att jag blir sååå rastlös...kommer antagligen vara en dö sill när barnen åkt hem...DS







9 kommentarer:

  1. Ta det nu så lugnt idag så du inte blir liggandes igen! KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har pyntat.Bara så gulligt.Var nu rädd om dej vännen så du blir frisk.Önskar dej en härlig lördag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Men oj vad kreativ och pysslig du är!Otroligt fint du gjort!Jag är glad att jag hittade till dig :).Vad roligt med ett reportage.Det måste kännas fantastiskt! Ja, det är inte alltid gubben här heller förstår vad man pysslar med....hihi. Låter som dewt blir en trevlig helg hos Er!
    Må så gott!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Lite annolunda med väldigt mysigt.
    Hinken med äpplet i tyckte jag va fint,tror jag knycker den ideén.
    Ha en mysig kväll.

    SvaraRadera
  5. Så fint du har pyntat! ser inbjudande ut=)
    Kramar från Nettan

    SvaraRadera
  6. Vad fint du pyntat ,blir spännande med reportaget
    Ha en bra söndag

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder på ditt fina pynt vid ytterdörren. Mitt får inte vara ifred för alla skator som varje dag är i mina krukor och ställer till oreda.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du följer med :) Duu vad fint med hyacint i skridskon. Det måste jag härma hihi.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Oj så många inlägg jag missat..
    Så mysigt du gjort ute!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera