Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 25 november 2011

Advent på söndag

Godmorgon alla goa bloggisar!



Idag är det riktigt ruskväder här hos oss. Jag lyssnar lite på radio och väntar på att barnen ska äta upp sin frukost så jag kan köra dem till skolan...


Idag ska jag äntligen åka till min lilla mamma och pynta hos henne i hennes rum. Ljusstakar ska fram och jag ska köpa nya gardiner och julblommor dit. På den tiden innan olyckan var julen hennes årstid. Hon älskade verkligen att göra tomtar och använde mycket som naturen erbjöd i hennes alster..


saknar hennes närvaro sååå oerhört!

Jag har pyntat rätt mycket här hemma inför första advent, men är inte färdig på långa vägar...här är min adventsljustake i köket...ni kanske redan har fått se den, men då får ni se den igen, liten, enkel och naggande god, så god att den lilla tomten från candy design har fått tandvärk...



Nu är det dags att ta på sig och åka...ha en underbar fredag!


Dagens ord:



Inget varar för evigt.

Kramis semlan


PS Välkomna alla nya följare! Jättekul att ni hittat hit. Och tack till alla er som kommenterar! DS

12 kommentarer:

  1. Ja men nu är vi andra snart ifatt dig med julpyntandet! Jag har inte startat ännu men när jag fotade årets juldukning blev jag så inspirerad. Så helgen skall det donas må du tro. Missa inte att jag visar månadens dukning, årets juldukning på bloggen i helgen.
    Ha en fin helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Vilken härlig ljusstake du har gjort!
    Tomtenissen är väldigt lik den som jag hade vid datorn(om du såg det inlägget). Gudomligt söt och gó!Själv ska jag förhoppningsvis bli färdig med min adventsstädning och pyssel nu i kväll. Vi får se om det hamnar i ett inlägg på bloggen.

    Jag blir så rörd när jag läser om hur du tänker på din mamma....sådana som du är guld värda!!!

    Ha en jättemysig fredag!

    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  3. Hello ! lovely photos..the candle is so nice and your little girl with her granma x Oh there is soooo much to do before Christmas tomorrow we go to a Victorian fair and so I hope to buy some nice Christmas gifts ! Happy weekend, Gail x

    SvaraRadera
  4. Roligt att se ditt pyssel. Själv har jag inte riktigt kommit igång!
    Ha en bra helg vännen!
    Barbro

    SvaraRadera
  5. Hej fina du!
    Ville bara kika in för att önska dig och dina en härlig helg och första advent!
    Här är så vackert och fint hos dig/ Kram Kram
    Johanna, Villa Svea

    SvaraRadera
  6. Det var en häftig ljusstake . Säkert gjorde du jättefint hos din mamma. Här är det damklubbens suktion och basar ikväll. Man ur huse och väldigt trevligt.Och många fina (och goda) julsaker finns att köpa. En rolig tradition. Ha en skön helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej vännen !
    Förstår det ..... vet inte vilket som är värst ,när de lever men ändå inte lever eller när de inte lever alls ?!
    Saknaden är nog precis den samma .

    Vi får njuta av adventmys istället.

    Kram kram
    Bittan

    SvaraRadera
  8. Hej ! Förstår att det måste vara tufft att din mamma är dålig! Livet kan vända på en kort stund! Kram på dig Vännen) du är en klippa!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt! Hon uppskattar det säkert på sitt sätt!
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Trevlig första adventshelg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Jag blir varm i hjärtat när jag tänker på dig och din mamma.
    Vilken tur att hon har just dig som sin dotter.

    Varma adventskramar
    Maidi

    SvaraRadera
  12. Nu ser jag att du har "min" favoritradio : ) Tänk om tomten kommer med en till mig i år? Önskar dig en bra helg! Kram

    SvaraRadera