Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 30 november 2011

Det luktar ljuvligt!



Gokväll alla goa bloggisar!



Idag när jag kom hem från jobbet luktade det ljuvligt här hemma hos oss. Det luktade hyasinter och nybakt. Jag bakade en mjuk pepparkaka igår och doften satt kvar idag med...så himla stämningsfullt bara av att känna dofter.....man glömmer ibland att det är många sinnen som samspelar för att man ska kunna få den ultimata upplevelsen...
Stefan, Elena och Damon Nu ska jag fortsätta titta på min favvoserie Vampire diaries på dvd...Är lite kär i Damon!!! Han är bara så snygg, där har min make fått konkurrans..ler...


Dagens ord:

Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en.

Ha en go onsdagskväll!

Kramis semlan

10 kommentarer:

  1. Ja han såg ju inte helt tokig ut!! Hihi
    Kram

    SvaraRadera
  2. Julen för med sig underbara dofter, hoppas du haft en bra dag, kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det är min favorit serie också hahaha skrev nyss på min blogg att jag skulle krypa ner och kolla några avsnitt.
    Här är lika ljuvligt som alltid, härligt härligt!!

    Kramis Johanna, Villa Svea

    SvaraRadera
  4. Javisst är det härligt med dofter! Här hemma brinner det doftljus så snabbt någon är hemma. Doften av nybakat är inte heller fel. Ha en fin dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med så många hyacinter, ja, doften är härlig!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  6. Åh, jag kan riktigt känna hur gott det doftar! Underbart! Vilken tänkvärd text..helt klart så dör man fler gånger om man är feg..allt blir så mycket jobbigare! Man får ta sats fler gånger!
    Kram :)

    SvaraRadera
  7. ahhh delicious I'm sure I can smell those wonderful hyacinths !! Happy days ! Gail x

    SvaraRadera
  8. JA det är underbart med både hyacinter och pepparkaksbak så jag kan tänka att det doftade underbart.

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  9. Hyacinter luktar verkligen jul. Här ska det frossas i hyacinter så länge det går:)

    Tre Tanter

    SvaraRadera
  10. Hoppa bara in för att önska en trevlig fredag!
    Och håller med om dofter. De är viktiga i hela upplevelsen.
    kram malin

    SvaraRadera