Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


tisdag 29 november 2011

Pepparkaksbaket....

Go´afton alla goa bloggisar!
Idag presenterar jag vårt pepparkaksbak...hum..mindre snyggt, men dessto mer trivsel när vi bakade....

Jag var lat och köpte en färdig sats pepparkaksdeg och ett pepparkakshus som är klart att montera. Sen köpte jag färdig kristyr..när jag kom hem var huset i bitar och kristyren var inte vit utan rosa...hum...inte som jag tänkte mig precis.


Hanna och Gabriel tyckte det var supermysigt, men jag ska erkänna att jag var smått irriterad över att mitt pepparkakshus inte blev som jag tänkte...

Gabbe in action med tjejens initialer...


Glada och nöjda tryckte de ut massor av pepparkakor, och hela huset luktade ljuvligt!!!!



Gabriel är lite kär i en tjej som börjar på E så han gjorde ett E hjärta G.

Såååå gulligt!

Barnen glaserade pepparkakor och satte på nonstopp för brinnande livet... som sagt så tjurade jag mest över att det inte blev som jag tänkt, så jag njöt mest av lukten och av att se barnen ha mysigt. Julstämning på hög nivå!!


Summan av kardemumman är att jag inte ska vara lat och köpa färdigt hus någon mer gång iaf...


Ikväll ska vi äta mjukpepparkaka och barnens pepparkakor och titta på tv nu innan sängdags!


Dagensord blir:

Lat man bär hellre ihjäl sig än går två gånger.


Ha en skön kväll!

Kramis semlan







3 kommentarer:

  1. Deppa nu inte ihop alldeles... det blev fint ändå : ) KRAM

    SvaraRadera
  2. Hihi det blev ju bra ändå,även om det blev rosa.
    huvudsaken är att barnen har kul och att det luktar jul.
    kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Så goa ungar. :-) Kram Stina

    SvaraRadera