Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


tisdag 15 november 2011

Carl Larsson barnen...



Godmorgon alla goa bloggisar!

Nu ska jag strax ge mig av på vfu. Det är jätteroligt och jag trivs så himla bra med min handläggare Ann. Lär mig jättemycket genom att bara observera hur hon handskas med eleverna. Hon är en jätteduktig lärare tycker jag!

Dagens bilder är på mina Carl Larsson barn från Candy design. Ingen jul utan dem. Annars har jag inte så mycket tomtar framme nu längre. Tomtarna stannar kvar på loftet...hihi...Hur gör ni? Jag kan tycka det är så faschinerande att se andra hem med hur mkt tomtisar och belysning som helst, det skapar en del av hela julstämningen, men hos mig själv har jag minskat från massor till nada...


Ikväll- inatt- ska jag gå på premiären av Breaking dawn (twillight del 4)...Kl 23.59! Längtar!!

Jag ska gå med Gabriel, Martina, Vivi och Elin. Vi ska träffas hos Vivsan och fika först och titta på del 3, Eclips först vid 21.00. Är man tokig eller vad? Åtminstone tycker min minsta det! Kul är det iaf!!!


Dagens ord blir:

Av barn och dårar får man höra sanningen!


Ha en go tisdag!

kramis semlan


13 kommentarer:

  1. På fredag ska jag se filmen kl 21 :) Jag får t.om med mig mannen :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag var faktiskt och kikade på mina Carl Larson barn för en stund sen, men jag tog inte fram dem ännu. Kanske de får komma fram ännu i dag :) Jag plockar inte helller fram några tomtar över julen. Det blir lite lagom med pynt hos mig.
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Så fint du har där i ditt skåp. Och Carl Larsson barnen är jättefina! Ger en liten färgklick, och härligt till julen.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  4. Då är så fina de där barnen - jag sålde massor av dem i butiken riktiga klassiker som håller :)

    Du frågade om ängeln - den är 56 cm hög.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  5. Visst är det vissa julsaker som måste fram och fler och fler ligger kvar i sina lådor. Det är ändå lustigt att när "barnen" kommer hem undrar de ofta..."Var är......?". Jag tror man har med sig några saker från barndomen i sitt minne. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Oh what nice treasures you have in that cupboard !! I like today's quote hihi ! we celebrate father's day in June so that's a bit different ! Have a nice evening (is twilight vampire film??) x
    Gail x

    SvaraRadera
  7. Vilket fint skåp du har. Ja, de är fina Carl Larsson barnen!
    Ha det så fint ikväll!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Ler igenkännande! Jag har fått en tomte vart år sedan jag föddes (så det har ju blivit en del) och hade tidigare alla framme till jul. Nu har jag i princip inget pynt alls, inte ens gran. KRAM

    SvaraRadera
  9. Hej Semlan!
    Ja, de är söta de där Carl Larsson barnen!
    Jag har lagom med julpynt, vill inte heller ha för många tomtar:)

    Vad tyckte du om nya Twilightfilmen?? Vet att syrran vill se den,hon är galen i framför allt Robert Pattinson;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Jag har haft många av de där barnen, men jag sålde alla för 4 år sedan. De är så fina.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  11. Visst är dom rara dom där C.L barnen, när det gäller tomtar så är det dom gamla ifrån sekelskiftet som får komma fram, har ärvt som utav min farmor, ha en trevlig kväll, kram

    SvaraRadera
  12. Visst är de söta de små Carl Larsson barnen. Själv tycker jag de gamla är vackrast.
    Ha en fin helg.
    kram Britt

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Så söta Carl Larsson barn.
    Själv har jag inte så mycket tomtar heller.Mest änglar och mest i vitt.
    Men det är mysigt och fint hos andra tycker jag.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera