Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 11 november 2011

Tjuvstart...

Godmorgon alla goa bloggisar...
Jag erkänner....jag har gjort det....tjuvstartat....alltså...
Druckit glögg före advent....
DET brukar jag ALDRIG göra....men gott var det....


Tyckte det var tillfälle att dricka lite varm glögg så här i förkyldningstider....




Dagensord:



Tillfället gör tjuven.



Ha en go fredag alla ni goa därute!



Nu ska jag krypa ner på soffan igen och hosta och fräsa....återkommer för att läsa alla era fina kommentarer- som både nya och gamla följare lämnar...blir sååå glad för dem....

Ni som inte har blogg vet väl att ni kan lämna kommentarer som anonym...vore så roligt om ni ville tala om vilka ni är och vad ni har för er...man är ju nyfiken!

Kramis semlan

21 kommentarer:

  1. Glögg vad gott. Och det är bra mot förkylning det är jag helt säker på. Vad fint du fått i hallen, så roligt när allt blirbra som man slitit för.

    Önskar dig en riktigt fin helg nu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag ska hålla mig ett tag ännu ,men jag ser fram emot premiären :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hihi jag gjorde detsamma i onsdags. Alkoholfri sådant men det var gott med Chili choklad..:-)
    Ha en skön helg och krya på dig!!

    SvaraRadera
  4. Halloj vännen!
    Jag har faktiskt inhandlat glögg, men inte smakat än.Kanske blir i helgen då;)
    Ser mysigt och adventigt ut hos dej.
    Trevlig helg.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Visst är det mysigt och gott med glögg även före advent. Vi har också tjuvsmakat, flera gånger, hi,hi.
    Myyysig fredag och en trevlig helg till dig!
    Krya på dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej på dej!!
    Har läst din blogg ett tag, o jag blir
    alltid så förtjust i dina små citat. Har
    du nån bok du plockar dom ifrån?

    Gillar allt det du skriver om. Jag är en
    pyssel tokig kvinna som tillverkar en del
    smått.Kika gärna in hos mig:
    livetsbergodalbana.blogg.se

    Ha en skön fredag, kram Lotta i Kalmar

    SvaraRadera
  7. stackars dig som är förkyld..trodde jag höll på att bli det igår men idag är jag pigg och alert igen=) krya på dig nu♥kram♥

    SvaraRadera
  8. Glögg ska vara mycket bra mot förkylning, så "glögga" på du bara!

    Ha en fin helg och krya på dig,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  9. Hej! Vi är många som tjuvstartat. Helt ok tycker jag =)
    Krya på dig- kram
    Mia

    SvaraRadera
  10. Och jag köpte glögg och pepparkakor idag och tre engelska filmer så ikväll blir det glögg här med. Jag brukar heller aldrig dricka det före första advent, har aldrig gjort det tidigare faktiskt

    SvaraRadera
  11. Låter smarrigt med glögg har inte provat än men det blir nog till helgen.
    Krya på dig och ha en mysig helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Hej!!

    Efter din uppmaning så är det väl bäst att skriva en rad... Har inte kikat in så länge men jag känner igen dej ifrån SR, blev glad när jag hittade en kommentar hos en annan bloggare men så tappade jag bort adressen... Efter ett tag hittade jag din sida igen så nu finns du under favoriter... :)

    Trist att du är sjuk, å så länge... Har du varit till läkare??

    Åh glögg... Jag har sett en massa flaskor på affären men faktiskt hållit mej från att köpa en enda... Jag hoppas att jag ska hitta chili/choklad iår för det fanns endast en flaska av den sorten här på samhället förra året, men den knep jag... :)

    Drick nu mycket varm glögg, elda i kaminen och krya på dej...

    Kram*

    SvaraRadera
  13. Hello ! ah well over here we would joke and say "purely medicinal" haha but I think mulled wine is sooo comforting whether you have a cold or not ! enjoy and get well !
    Gail x

    SvaraRadera
  14. Hejsan svejsan!
    Har nu hittat din blogg och den är sååå fin. Du inspirerar mig mycket och dina inlägg är roliga att läsa. Ett mycket fin sida!!
    Har just startat min blogg och den är fortfarande lite "grön" men jag jobbar på det.
    Ska bli roligt att följa dig och se vad du hittar på. Gå gärna in på min sida och lämna en kommentar om du vill, då skulle jag bli jätteglad.

    Önskar dig nu en trevlig helg med förhoppning att du snart ska bli bättre! Det där med glöggen blev jag allt sugen på.

    Ha det gott!
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  15. Hej Semlan!
    Vad gott med glögg, det gör gott med varm dryck i halsen när man är sjuk:)

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  16. Åååå vad gött.Ska prova i kväll.Krya på dej vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  17. Vilken mysig blogg du har,
    och va fint du har hemma hos dig,gissa om jag blir avensjuk.
    Hit kommer jag nog in fler ggr och kikar vad du gör.
    Ha en trevlig kväll.
    Mvh Onkis.

    SvaraRadera
  18. T G I F - Thank good its friday......
    finns en härlig restaurangkedja vid det namnet i bla USA o England dessutom :-)

    Massor av fredagskramar Bittan

    SvaraRadera
  19. Nu halkade jag in här! Vilken hemtrevlig blogg du har! Härliga små citat. Kikar gärna in igen!
    Ha en fin helg!
    Kristina

    SvaraRadera
  20. Man får tjuvstarta med glöggen om man är förkyld ; ) Titta gärna in hos mig och var med i min utlottning. Passar samtidigt på att önska dig en riktigt lugn och skön helg!

    SvaraRadera