Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


tisdag 4 oktober 2011

Äntligen har jag köpt mig en äkta Robertradio!!

Godmorgon alla goa bloggisar!
I natt har jag varit riktigt dålig, högfeber och frossa och värk i hela kroppen. Idag blir det vila!

Var i Borås i går och köpte höstkläder och skor till familjen! När jag ändå var där kunde jag ju inte låta bli att gå in i favoritbutiken Bettys...De har ju en så smakfull butik med både växter och inredning. Njuter verkligen och gå där och strosa. Varje gång köper Hanna ett par vaniljkolor-fudge som hon får i en söt brun liten papperspåse...då blir hon så lycklig. Igår kunde jag inte motstå att köpa mig en (äkta) vit robertradio (1995kr) då jag fick ett fantastiskt bra pris!


Nu står den i köket och jag sitter och lyssnar på den just nu när jag skriver detta inlägg...

Usch- mår pyton, får nog gå och lägga mig igen. Känns som om jag ska få magont och huvudvärk med...vad är nu detta för skit influensa?!

Hoppas ni är krya och friska!

Dagens ord blir ett ryskt ordspråk:
Ett gram sjukdom känns mer än hundra kilo hälsa.

kramis semlan.

PS plädarna i förra inlägget finns på många ställen tex Jysk, chili och hemtex....DS

4 kommentarer:

  1. Så fint kök ni har! Din radio kommer passa perfekt där.
    Krya på dig! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Den ligger i Stockholm, utanför Solna.
    Helt underbart där :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Drömmer också lite om en Robertsradio:)
    Krya på dig hoppas du mår bättre snart!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Vilket fint o mysigt kök du har!

    Krya på dig-kram!

    Liza

    SvaraRadera